Pertembungan di 7 eleven


Alkisahnya, semalam aku pergi pekan..g kedai Jahit Jelita..hantar baju raya..pasal sebelom ni tak sempat aku hantar..Kali ni aku beli ken kaler hijau..macam daun pisang...

Tekak terasa haus..lalu aku singgah di 7 eleven...

Belom sempat aku buka pintu 7 eleven tuh, ada seorang mamat dah tolak pintu kedai.. jadi aku tak payah berhempas pulas tolak pintu kedai lagi.tq!..

'Kartini....'

Eh...lelaki itu tau nama aku lah...sape kah lelaki di depan aku ni??

Berbadan sedikit gempal dan nampak sasa..
Perutnya sedikit buncit..

Aku berfikir sejenak..ada ke aku kawan seperti lelaki didepan aku ni??
Dimana ye aku jumpe...?

'Dari mana ni Kartini?'..

'Dari kedai jahit...'..tuturku..

Serius aku tak kenal mamat nih..
Tapi aku jawab jela..senyum dan laju- laju macam nak hentikan perbualan..

Baru nak melangkah masuk, baru aku igt..mamat ni namanya..zzzzzzzz..(terpaksa aku sembunyikan identiti sebenar)

Erm...aku pun cakap, 'Cuti ke arini?'

'Taklah, aku ade keje kat mahkamah'..ujar mamat tuh..

Erm..die zzzzzz yang aku kenal dulu amat kecik orangnye, kurus orangnye...
Sekarang setelah berjawatan tinggi, leh gemok besar die..hmm..

Betullah kata pepetah, manusia berubah..jadi jangan lah terlalu berjanji dan percaya pada janji kerana manusia hatinya memang mudah berubah dan manusia sendiri akan berubah seiring dengan peningkatan usia dan pengalaman.Sekian, wassalam...

Isu lain yang aku ingin ketengahkan sebenarnya, aku nampak gigi mamat tu tak secantik dulu..he3

Aku nampak ade kerak- kerak kuning karat di gigi bahagian depan..
Walau sehensem mana dan setinggi mana jawatan seseorang, pasti akan 'kapok' bile gigi karat..
Bukan nak cakap aku punye gigi cantik dan bersih dan aku bersih segala- galanya
Cuma, sebenarnya ini adalah pengajaran untuk aku...aku kena selalu rajin gosok gigi supaya gigi tak rosak cepat dan senyuman still ada manisnya..

Ingat lagi pesanan bonda, seseorang tu akan cantik bila giginya cantik..
Aku menyesal pasal mase kecik- kecik tak suke gosok gigi...so, ada beberapa gigi terpaksa ditampal..huk3
Sangat sedih, namun nasi sudah menjadi bubur..

Comments

amad_walrus said…
menakutkaaaaaaaann...
Cik Tinny said…
hahah! memang dapat menghorrorkan sesiapa saje yang menontonnye...;p

Popular Posts