Kegembiraan Jam


Cerita jam lagi ke cikgu Tinny?
A'ah..

Kenapa?
Kerana hari ini cikgu Tinny berasa sangat puas hati dengan pencapaian anak murid die.

Alkisahnya, pada hari ini aku berasa sangat gembira dengan pencapaian anak murid- murid..

Mereka semua dah pandai nengok jam lah!

Puas aku mencari key untuk mereka..

Maklumlah bukan senang untuk memahamkan mereka bahawa if jarum panjang kat nombor 1 maknanya minit ke 5..kat nombor 2 minit ke 10..begitu la seterusnya.


Bukan senang mau tacle minat murid- murid aku nih..
Kalu tak minat, memang mereka akan sambil lewa je..

Memandangkan background dorang yang aku kaji2 before nih, aku dapat satu cara bagaimana mau masukkan minat mereka ke dalam subjek- subjek yang aku ajar..

Minat- minat tu aku gunakan bergantung pada subjek dan perkara lah..
Macam isu jam ni, aku gunakan minat yang satu nih..

Cuba teka? Apa yang dorang minat? hahaha!

Kereta? Betul..tapi belom tepat.

Lori? Betul..tapi belom tepat gak..

Duit?
Betul...tapi belom tepat lah u!

Ok lah..saya bagi jawapan erk?
Jawapannya ialah teman wanita!

Erm...kecik- kecik lagi sudah punya angan- angan mau ada teman wanita kn? Apa lagi jika anda sudah 28 tahun..kan2? hi3

Aku cakap kat anak murid..


'Jika awak mau ada teman wanita yang setia, awak mesti menepati masa. Sebab, perempuan tak suka if awak lambat g dating tau..Jadi, awak mesti tau nengok jam'..

Tapi, ada jugak yang menjawab..


'Saya nengok jam nombor je cikgu..Yang pakai jarum ni tak main lah'..

Huh! Apa ek mau jawab? hahaha!


Aku jawab,


'Cikgu suka lelaki yang pakai jam yang ada jarum tuh..Baru nampak bijak dan macho.. Boyfren cikgu pakai jam yang ada jarum tau..'..Hahha! Lagipun perempuan selalu pakai jam yang ada jarum.Cuba awak bayangkan bila tiba- tiba teman wanita awak mau test kehebatan awak nengok jam? Jam jarum plak tuh..ha? cne? cikgu takde nak tolong...??'

Hehhee! Tergelak besar mereka...

Tapi setelah aku mengulangi key2 untuk bikin mereka paham...
Nampak juga hasilnya arini..alhamdullillah...

Semoga mereka akan sentiasa ingat kat aku bila mereka nengok jam berjarum.Itulah kegembiraan aku..


Ingatilah sesuatu yang bermakna! Carilah sesuatu yang menggembirakan hati!

*Aku rase malu nengok Gulatis pasal aku penah jatuh kat ctu depan Batman..hahha!

Comments

Cik Tinny said…
erk awak untuk ape ye bakal pengantin? hahah!

Popular Posts