Memperaga kaca mata ala2 Tissot..;p





Hari tuh aku bawak adik aku..n kazen aku g jalan..
Dorang semenjak dua menjak ni mengidam macam- macam..
Memandangkan ada la sikit rezeki yang Allah kurniakan, maka aku sebagai kakak bawak lah mereka dan menunaikan permintaan adik- adik..

Mase ngah jalan- jalan tu, aku sambil- sambil mengambil peluang mencari kaca mata hitam aku gak..
Tak lah beli yang mahal, RM10 jer....pasal cermin mata aku dah rosak..patah batangnya...Kebelakangan ni, semua reta aku,ade kerosakan terjadi..hhaha!
Ganas sungguh kan aku?
Terok betul..gaknye 'dorang' tak suke aku jadi tuan dorang gaknye..hahaha!

Time belek- belek tuh..aku saje amik satu spek yang digunakan untuk mereka yang rabun..tapi bukanlah rabun punye..macam saje-saje je..kononnye, nak tutup eyebag yang besau nih..

Luculah..aku beli lah gak spek tuh..pasal saje mau menetry..macam makcik ah muke aku!
Aku nak rase cne perasaan bile memakai spek sepanjang mase..lalu aku pn memakailah sepanjang drive n berjalan- jalan...hhahaha!

Kesimpulannya:

  1. Aku memang tak sesuai pakai spek tuh..hanya mereka yang sesuai dan kacak je leh pakai.(kacak boleh digunakan untuk perempuan dan juga lelaki..kamus BI, mengambil dari perkataan 'handsome');p
  2. Betullah, pakai spek memang meletihkan..teringat kisah kawan aku yang rabun dan memakai kanta lekap..namun dia hanya bertahan beberapa hari je sebab dia kata dah malas mau mencucuk2 mata..
  3. Jagalah mata dengan baik..aku sedar aku punya eyebag yang agak horror..namun aku harus bersyukur pasal mataku tidak lagi memerlukan spek buat mase sekarang..tak tau lah bila tua nanti..
  4. Kaca mata hitam memang bergaya..tp aku dah terbeli yang ala2 mata lalat lah..haha! Jadi macam Micheal Jackson plak..
  5. Hidup perlu mencuba, baru tau rase nikmatnya..lepas tuh, baru leh jatuh suka..hi3 (macam lari tajok je)..takdelah lari tajok..saje bagi kesimpulan yang tersirat dan puitis sikit..=)
  6. Hargailah apa yang dikurniakan..kepada mereka selalu memakai kanta lekap berwarna warni untuk kecantikan dan kebaratan, fikirlah dahulu..setiap yang terjadi pada kita sebenarnya sudah semestinya bersesuaian dengan diri kita...(aku baru nak kalerkan rambut benanye..hhaha!)

Comments

Popular Posts