Sambungan Isu 7 eleven..

Tadi aku mengodeh kembali album2 lama..
Rindu dengan zaman keriangan yang sesuka hati..
Aku tersenyum berbunyiklah bila teringat satu cite nih..tiba- tiba je..lalu aku mengutuskan untuk mencoretkan isunya di blog ala- ala aku nih.
Isunya sama dengan isu yang aku ketengahkan di 7 eleven tuh..

Mase zaman kolej dulu..aku ni player hockey untuk kolej kesayangan aku..
Memang semua geng baik dan rapat aku men hockey gak. Merekalah yang menjadikan aku jatuh chinta pandang ke 5 kat hockey..

Bila musim SUKMUM,kami ni akan giat berlatih..
Sehinggalah lewat malam kadang-kadang...berlatih digelanggang bola keranjang je tapinye..
Bila time game betul, kena men kat 4 kali ganda besar gelanggang bola keranjang..

Dalam membuat latihan saban malam tuh..pelbagai perkara manis dan lucu berlaku..
Tak kurang jugak perkara yang membikin hati panas..

Namun cerita aku kali ini mungkin berbaur lucu, mungkin juga berbaur kebusukan hati..
Bergantung kepada pemahaman masing- masinglah...i don't care!

Aku ingat lagi, ade satu malam tuh..macam biasa lah..aku, mcma dan ita turun ke gelanggang..
Member- member len pon ada...kami ni takda coach yang rasmi..tapi ade lah jugak lah coach, fellow kolej kami gak.
Tapi dia ni jarang turun..So, dia mengamanahkan tanggungjawab dia kat satu mamat ni..
Namanya aku rasie kan jugak...dak fak sastera..

Jadi selalu lah die turun untuk melatih kami..
Tapi aku, Mcma dan Ita selalu gelak je bile buat latihan..pasal dak laki ni lucu ah..
Dia mcam tegas, tapi tegas tak bertempat..
Macam bagus jer...macam die hero je..
Time buat latihan tuh, aku nengok Mcma leh tercongok dan macam terkesima nengok mamat ni..Mase tu mamat ni ngah bagi tips2 kat Mcma..Aku diam jela..
Tapi aku pelik, pandangan mata Mcma memang lain...gaya sotong die macam terserlah betol..

Tiba masa, latihan pun tamat.
Kami kepenatan naik blok..Nasib dapat floor bawah sekali..Rezeki..
Time duk borak- borak..Mcma bersuara..

Mcma: Tini..Lan tu tak gosok gigi ke?

Aku: Bakpo mu oyak gtu?

Ita dah gelak- gelak macam kuda..aku pon ikot gelak lah..

Mcma: Nak muntah lah aku nengok..mu tak nampok ko?

Ita gelak- gelak lagi..takde perkataan yang mampu di ucap..

Aku: Mane ah aku nampok..Mu jah yang kecek dekat ngan dio..

Mcma: Mu tahu...gigi dia kuning pahtu taik gigi melekat..tebal pahtu...buke kuning lagi..oren dah..

Lantas kami bertiga ketawa mengilai2...memang geli bila membayangkan...

Mcma sambung lagi,

Mcma: Guano die buleh ade gewe? Gewe dak medic plak tuh..

Setelah ketawa dengan banyak Ita menyampuk:

Ita: Ma, aku nampak jugak gigi Lan tu tadi..hahah! aku baru nak bagitau mu..hahha! geli betul. Melekat sekali..

Aku: Hhhaaah! Padan aku nampak Ma nengok Lan pelik..

Mcma: Holah..aku takleh mau konsentret..Guano lah..payah benar ke gosok gigi?

Tapi sebenarnya, aku ada nampak gak..Namun selepas pandangan pertama, aku mengalihkan pandangan ke tempat lain..Bila berbicara aku akan berpaling ke arah lain..

Malam itu dan hari seterusnya, kami akan gelak dan tersenyum sejenak bila nampak si Lan..hahah!

Kerana kerak gigi....respek kami kepada Lan terus punah..hhahaha!
Kepada tini, gosoklah gigi anda!
Biar gigi tak rata, berlapis- lapis...tapi takde lekatan..
Sayangilah harta yang dipinjamkan tanpa perlu dibayar di mana- mana bank setiap bulan.
Saya tak pasti berapa kos gigi palsu di pasaran sekarang. Namun saya percaya kos rawatan memang mahal.

Comments

Popular Posts