Cikgu Kartini

Cikgu Kartini

Sunday, January 11, 2015

Arsyad ke sekolah!

Masa berlalu tanpa ku menyedari...percintaan yang kita bina hampir terlerai..
.....haha! takda kaitan pon dengan entry ni..cuma nak menzahirkan lagu Nora ni..tetiba pula teringat lagu ni..

Tahniah adik Arsyad kerana sudah bersekolah hari ini!
Kak Yen sangat gembira dengan perkembangan adik..
Siapa sangka adik sudah bersekolah..
Dulu adik kecik je..
Yen pun takda terbayang yang adik nak sekolah..haha!

Memang sengaja aku bagi cadangan kat mak supaya Acad dihantar ke sekolah..
Sebab dia ni kategori budak yang teramat manja..
Diakui memang kami sekeluarga ni terlalu memanjakan dia..
Dia pun memang rapat dengan abah..jadi ke hulu ke hilir dengan abah atau mak..

Ada satu perkara yang aku perasan tentang Arsyad ni, dia agak susah untuk berkawan dengan budak yang sebaya dia..acap kali aku nengok, dia nak kawan dengan anak makcik aku yang dah tingkatan tu..Jadi aku risau, aku cadangkan dengan mak, biarlah hantar adik kesekolah.
Sekurang- kurangnya dia belajar untuk berkomunikasi denga orang lain..ahah!

Mak cakap adik nangis tadi masa mak nak balik..haha!
Budak manja...
Tapi kalau rumah, dengan abah, mak dan kakak dia, dia punya aktif memang terserlah..
Orang lain pun tak sanggup jaga..haha!
Kelakorkan, kat umah macam superhero..sampai sekolah..cengeng menangis..

Semoga Allah memberkati Arsyad Mirza..
Lindungilah dia dan berikanlah dia kemudahan dalam menuntut ilmu..

Aku suruh mak hantar dia kat Tadika Agama Johor..
Biar dia belajar baca doa dan jadi behave sikit..
Belajar hormat orang disekeliling,,,
Moga Ustazah Hidayah diberikan kesabaran dalam mendidik Arsyad.

Oh..esok dah masuk tahun ke 2 aku di SK..M..
Moga tahun ini berlaku segala yang baik- baik saja..
Amin..


Ni gambar masa duk dalam kelas.haha!

Ni masa mak dan abah nak balik..haha!

Ni masa sebelum ke sekolah..excited!

Excited!

Muka cute konon..ahah!