Aku, dia dan Lagu...


Pagi saja aku dengar lagu ni dah hampir 5 kali..
Nak try hafal lirik dan berlatih menyanyi dalam tone rendah..Hahha!
Seronok menyanyi sorang..lagi- lagi time adik aku ngah tidur..

Pagi ni cuaca cerah melanda Kg. Sawah..
Harap panas sehingga tengahari dan biarlah hujan turun ketika jam 1 hingga 5 petang supaya tidak panas sangat rumah aku..hu3

Arini dah masuk 5 hari aku bercuti..
Keseronokan duduk dirumah memang tidak dapat diperkatakan lagi..
Walaupun pada hakikatnya, duduk dirumah ada lagi sedikit penat..
Mana tidaknya, memang menjadi rutin sejak dulu- dulu lagi akan menjadi bibik sementara...
Ingatkan dah besar ni tak jaga adik dah, tapi tanpa diduga datang lagi seorang adik..Omei!!
Jaga Omei ni tak lah susah mana, sebab budaknya kurang buat masalah..Manja je terlebih- lebih..

Berbalik kepada lagu yang aku nyanyi tadi tuh..
Aku nyanyi hanya untuk suka- suka..melepaskan gian berkaraoke..hahaha!
Lagipun ada bait- bait liriknya yang melucukan..
Mungkin akan ada yang melabelkan aku macam ala- ala jiwang dan meminati lagu- lagu yang takda class yang tinggi macam lagu- lagu hip hop, rnb, balada n macam- macam lagi ah...
Tapi peduli apa orang cakap..aku cuma mahu menikmati keseronokkan menyanyi dan mendengar muzik bikin aku hilang stress..
Daripada melihat cerita Nora Elena tuh, bek aku layan musik ciptaan Kassim Masdor tuh..hahah!

Ntahlah, aku bukan suka sangat nengok cerita Nora Elena tuh..
Memang pelakon dia hensem dan cantik- cantik..
Tapi entahlah, macam ada sesuatu yang bikin aku takda rasa untuk menikmati keindahan skrip cerita itu..
Semua sepupu- sepupu aku, makcik- makcik aku kat kampung ni berlumba- lumba duk depan tv just untuk menonton siri Nora Elena..
Berangan yang suami masing- masing akan seperti Seth tuh..(kacak, caring, kaya dan romantis)
Hahaha! Adoi...bak kata Jay Jay...berangan tak sudah..;p
Namun, dah mereka minat...hiburan mereka terletak pada Nora Elena...
Hiburan aku wat masa ni terletak pada lagu Aku, dia dan Lagu..hahha!




Comments

amad_walrus said…
nora elena sgt chantek!
Cik Tinny said…
Inspektor Amir sgt kacakss!!

Popular Posts