Salam Sunday!

Omei bikin gaya ala-ala Superman!

Omei senyum mengengada~ Berlatar belakangkan info Betik Estotika..

Sedang enak tidur..
Aku dikejutkan dengan ucapan salam yang bernada tinggi dan penuh semangat..
Aku hanya mampu terdiam kerana aku masih berbaju tidur dan berambut serak macam kuntilanak..huarrhhhgh...~

Rupanya kawan mak datang..
Kawan dari Serdang..
Mau mengundang kami sekeluarga ke Majlis Perkahwinan anak perempuannya..
Sangat cantik kad perkahwinan dia..
Aku dengan muka yang selebet, kuar jugak bilik
dan bersalaman dengan makcik tuh..
Ampunkan aku jika terbau acam...hik3

Namun, seperti kelaziman...
Sesiapa yang belum pernah mengetahui tentang Omei..mesti mereka akan berubi- tubi tanya soalan...

  1. Kau dah ada cucu ke Idah?
  2. Anak siapa ni?
  3. Macam mana kau boleh jaga dia?
  4. Parents budak ni mana?
  5. Siapa nama budak ni? Lawanya...
Tu lah antara soalan wajib..
Kadang letih menjawab semua soalan tuh.
Namun...

Omei tetap shumelll!

Memang pun shumell...
Tapi dia tetap anak orang lain...dan cucu orang lain..

Mak Omei rupa- rupanya tidak senang hati melihat kemesraan kami dengan Omei..
Mana tidaknya, Omei ni memang takmo lekat kat famili asal dia..
Biasa ah...dah dia duk ngan kami sejak dari lepas hari lagi..
Dengarnya, nenek Omei nak amik Omei nanti...
Mak Omei kata, takmo kami jaga..
Tapi takda keputusan lagi..
Harap cepatlah buat keputusan..kesian Omei..Menjadi mangsa keadaan..


Omei memang suka kereta!

Omei dengan mak!

Comments

Popular Posts