Rambutmu Rambutku Tak Sama Bau


Rambutku rambutmu sama hitam
Tetapi selera, tetapi selera kita berbeda..
Menilai wanita, memlilih kekasih lain cara
Yang montok ku suka, yang kurus kau suka..
Ku tak suka..

Begitulah..
Hari ini adalah hari jadi seseorang kenalan..
Berjantina lelaki..

Alkisahnya, kerana hari ini hari jadi dia..
Maka kredit telefonnya free seharian..
Aku tak peduli ah kredit dia free or not..tapi aku agak peduli kerana berkali- kali dia menghubungi aku..
Waktu dia rehat, waktu dia senggang..
Aduhai..leceh ah..

Kalau diceritakan kat orang lain..
Mesti orang akan cakap, aku yang melayan dia..
Tetapi, faktanya ialah aku kadang tak reply mesej dia or angkat bila dia call.
Kalau call pun, aku angkat kejab dan lepas tu berbual- bual tak sampai seminit dan ku berikan alasan yang aku busy..

Ekceli dia ni aku ingat dah ada kekasih..
Sebab beberapa bulan lepas dia dah tak kontek aku..
Sangat lega rasanya..
Tetapi, rupa- rupanya kelegaan itu hanya sementara..
Dia kontek aku balik beberapa minggu ni..
Malah sibuk mengajak aku keluar..
Dan lebih best, untuk menunjukkan keprihatinan dia, dia kata dia sanggup mengambil aku dari tempat kursus kat PD hari itu dan menghantar aku balik..
Namun, aku tolak mentah- mentah kerana takut terhutang budi..
Tak mahulah aku..
Aku ada prinsip sendiri dan tak mau terjerat percintaan lagi..haha!

Hari tu aku ada chating ngan dia..
Bual- bual la biasa..aku malas bena nak bual..
Sekali bual- bual, rupanya telahan aku benar belaka..
Dia sudah bertemu kekasih baru..tetapi hubungan tak kekal lama kerana dia mengetahui bahawa wanita itu sudah tidak ada dara...huk3
Lepas tu cari aku balik..meluahkan segalanya..
Agak merimaskan lah..
Aku boleh mendengar kisah orang, tetapi jadikanlah jurangnya as a fren..
Jangan ah ambil kesempatan..

Sekarang ni aku sedang bingung untuk mencari jalan bagaimana aku nak larikan dari dia ni..
Dia punya kerjaya yang baik dan berkereta cantik..
Mesti ramai wanita bersungguh-sungguh akan mengorat..
Aku bukan jual mahal atau apa..
Aku cuma aku yang mahu aku menjadi aku..
Aku berkawan dengan dia kerana niat aku untuk berkawan..
Dah ah kat fesbuk selalu respon kat post aku...
Sampaikan cik Umi sebok tanya, siapa dia..
Biasanya, kalau ada yang selalu respon tu mesti ada hubungan yang akrabkan? Atau mahu mencari perhatian..
Kalau tak, masakan dia mau respon..

Sesungguhnya, aku tidak mahu eksen sangat..
Maka aku berkawan dengan semua orang..
Pasal call or mesej2 ni..hanya orang tertentu yang aku rasa excited mau reply..
Kadang aku ada juga excited mesej- mesej orang ni..tapi orang tu tak excited pun kat mesej aku...
Eee..malunya...haha!
Tapi aku dah faham, bila orang dah tak excited maka maknanya jangan ah diganggu dia tu..dia mungkin serba salah kalau tak reply mesej kita.. Aku dapat rasakan bersalahan itu bagaimana..

Mungkin dia memang mahu berkawan dengan aku..
Tetapi gaya dia bukan gaya berkawan ah..macam nak lebih dari kawan..
Kalau kawan, masa dia ada kekasih aritu, mesti dia bagitau...Ni dah putus baru nak bagitau..
Lepas tu boleh plak berlagak alim menyerahkan pada takdir..begitu positif..
Padahal aku kenal dia siapa..hahha! Kawan aku penah story sesuatu pasal dia...
Meremang bulu roma ah..
Mentang- mentang kawan seangkatan aku ramai yang dah kawin, jangan ah memaksa aku untuk berkasihan..
Aku masih 16 tahun lagi..perkembangan komunikasi dan sosial lambat..haha!
Tunggu ah aku umumkan teman lelaki aku nanti..lepas raya..haha!
Tu jelah alasan aku..
Entah raya yang bila..harap- harap raya ni jadilah..doa tuh..hahah!
Lagipun, aku bukan cantik sangat..
G la ngorat yang lain sana..yang lebih cantik, berkerjaya yang baik dan bersopan- santun..
Aku ni hanya ibarat buah ciku (berkulit cokelat, menggerutu kulit wajahnya, ada sedikit pahit dan manisnya tidak semua dapat rasa kecuali mereka yang bertuah..;p) yang bergelar cikgu Chikukunya (yang ada masalah saraf) lalu bergelar pendidik anak- anak yang mempunyai kad OKU..hahha! Adoi..

Ehm..bukan senang mau menjaga hati seorang insan..
Buat baik berpada- pada dan buat jahat jangan sekali..






Comments

Popular Posts