Penghujung kerinduan





Berkali- kali aku dengar lagu ni..
Masa 1st time aku dengar aku dah jatuh cinta dengan suara perempuan ni..aku baru dengar tadi kat Hot.fm..
Aku dapat rasa 'ketegasannya' semasa dia sedang menceritakan kisah cintanya yang sudah berada dipenghujung..huk3..
Bukan lirik dia yang aku dambakan..cuma aku suka dengan alunan muzik dia..
and da way dia sebut perkataan 'sayang~' pada permulaan lagu...sangat sweet aku rasa walaupun aku tahu sayangnya didalam lagu ini sudah tiada..hahaha!

Dalam perjalanan balik arini...
Pelbagai permandangan aku jumpa..
Sangat comel tau bila nampak anak lembu berlari- lari di tebing sungai besar yang curam..
Melompat- lompat macam sedang bermain..Hahah! Teringat aku tentang Wawa..
Hari ni aku kena main lompat- lompat dengan dia...
Men pijak- pijak bayang- bayang..Hait! Aku pun kena main..hu3
Siap kena nyanyi lagu Lompat Si Katak Lompat..hahah!
Lepas tu aku suruh ah nyanyi lagu katak tuh..


Fikri dan selipar dia!

Lepas penat nyanyi, amik gambar..! Letih woo jadi penyanyi~

Dia leh kata 'alah igu....uuuu syhh caah ah igu nini'....hahah!
Susah lagu tuh katanya..
Tapi lama- lama dia nyanyi gak..sama- sama aku..sampai lompat-lompat dan ketawa- ketawa..
Tapi lirik yang agak jelas cuma tang....pat shi tak patt...paattt gi gi..patt~..h
ahah!
Boleh la wawa..at least aku dapat melunaskan tanggungjawab aku as cikgu..
Takot woo bila tak dapat menunaikan amanah..sebab takot gaji yang dapat tak berkat..
Kalau aku mengajar budak lain, memang tak sempat aku nengok si Wawa ni..
Wawa ni kena diberi tumpuan penuh..
Lepas Wawa kena tengok Fikri plak..ni masalah yang lain plak..
Target aku cuma nak biar dia pandai pakai selipar dengan betul..
Maafkan cikgu kerana terpaksa menggunakan rotan!! hu3
Di sini aku akan menggunakan teori Ivan Pavlov..

Sayalah Yoyo!

Yoyo ajar cikgu..huk3

Hari ini masuk hari ke3 si Yoyo belajar dengan aku...bukan Jojo..nama dia Yoyo sebenarnya..hehe!
Nampaknya, dia sudah mula selasa dengan aku..mebilah..pasal dia sengeh dan suara dia kuat time baca..masa hari pertama, memang slow sangat..
Kak Mamai kata, dia dulu nak rapat dengan si Yoyo tu amik masa seminggu jugalah..
Kira berjaya juga la..
Masa pagi tadi aku ajar Math..tengahari nak balik,ajar Bahasa Melayu..
Moga dia ada akan ada peningkatan..
Kesian..kalau dia ada potensi ke Pendidikan Khas pun aku akan terima..kerana sebenarnya pendidikan Khas ni ada banyak kelebihan..cuma masyarakat masih lagi belum sedar akan kelebihannya..Cuma nampak kejijikan bila berada di dalam kelas Pendidikan Khas..
Pembelajarannya adalah secara holistik..bukan mudah nak dapat di arus perdana..

Lepas nampak lembu..

Tiba- tiba, aku nampak ular tedung hitam di tengah- tengah jalan..
Tengah- tengah jalan..!
Nasib aku sempat mengelak..
Takutnya, memang meremang bulu roma aku..
Sungguh meremang..
Besar jugak...ular hitam tedung tuh...
Teringat aku penat mimpi di patuk ular beberapa bulan lepas..
Ada 2 ekor ular yang kejar..
Satu tu memang kaler hitam..
Yang kaler hitam tu ah yang patuk dan membelit aku..menakotkan..
Subhanallah...

Hari ni, aku dah buat keja rasmi aku..
Aku dilantik secara rasmi untuk menjadi Setiausaha kepada cikgu HEM..
Pergi ke rumah murid yang tiga hari tak datang ke sekolah!
Ceh! Semalam leh plak aku dipilih...Keji ah...
Si Mamai dan kengkawan memang keji..
Cepat- cepat angkat tangan..bagi alasan yang tak munasabah..
Si Mamai tu mana ada keja sangat...dah ah anak murid pun sikit je..murid pemulihan yang datang sekali sekala je..
Dah mengata orang..ishhh! dah termengata plak..
Ya Allah, ampunkan aku..huk3
Tapi sepatutnya, mereka kena faham..Aku juga banyak kerja di Pendidikan Khas..!
Banyak lagi repot tak buat..penat tau..
Takpelah, tak baik aku mengeluh..nasib aku diberi peluang bekerja..
Aku patut bersyukur kerana masih lagi ramai pengganggur diluar sana..

Aish...
Apapun, aku berpuas hati dengan pencapaian anak- anak murid aku pada hari ini..
Seronok bila melihat mereka gembira...
Rasa bersyukur bila selalu dapat pergi ke kursus..
Banyak ilmu dapat aku timba dan praktikkan di sekolah..
Terima kasih..
Harap aku akan selalu dapat pergi ke kursus..walaupun ada mulut busuk yang mencemburi aku..

Cemburu tanda sayang
Cemburu juga tanda benci

Biarlah cemburu kerana sayang...kerana sayang itu sangat indah..! pewittt!!

Comments

Popular Posts