Sekilas ku teringat...


Hmm..mencium bau badan sendiri yang masam ni memang mengasyikkan!
Hhaha! Berpeluh- peluh dari pagi tadi membikinkan aku menjadi ceria sekali..
Aku pun keliru dari mana datangnya ke 'excited' an aku pada hari ini...huk3

Sampai sekolah memang awal la pagi nih..
Awalnya tak la banyak, dalam 5 minit je..
Perjalanan ke sekolah rasa sangat seronok..
Alhamdullillah...

Aku terus menuju ke kantin
Wow! Pagi tadi, makcik kantin masak dengan sungguh sedap sekali..
Aku menjadi gembira lagi sekali kerana dapat makan..
Syukurnya, aku masih ada selera..
1 kegembiraan lagi bukan?

Lepas tuh,loceng pon berbunyi..
Krinnnnggg.....aku masih kat kantin..
Dengan selamber makan depan guru besar..
heheh!
Kegembiraan dan rezeki juga bukan?
Hahha!

Masa mengajar pun dah tiba..
Lepas makan kena bersenam..
Pagi tadi waktu PJK..
Aku ajak budak- budak men badminton..
Sesekali tergelak kerana aku punye style men memang memalukan...
Para penonton berkata 'Alamak!, cikgu tak dapat amik bola lah..'..;p
hahha! aku gelak lagi...
Sesekali aku nampak riak wajah anak murid aku yang lelaki- lelaki itu tersipu malu kerana kebanyakan penonton ialah penonton perempuan yang comel2 sekali..
Budak dari arus perdana..
Hati tersenyum sendiri..
Itu adalah rezeki juga bukan? Hmm..

Lalu aku pon meninggalkan anak murid aku bermain- main dan memantau geng bola jaring buat latihan..
Saje mengacau dan memberi pandangan..
Aku jadi penyokong kepada geng kumpulan yang just dijadikan sebagai bahan latihan...
Membantu pasukan utama dalam berlatih..
Aku suka ah kat budak pempuan name Wardah..
Die men WA (wing Attack)..
Die paling kecik dan comel..
Aku bagi ah tips supaya bila wisel dibunyikan, die mesti laju2 meluru ke depan dan Center harus mengambil peluang itu..
Wardah cepat belajar..dan seringkali nengok muka aku bila die memerlukan jeritan aku..
Awak shomeelll la Wardah!!

Sesudah itu, loceng berbunyi lagi...
Maka, aku pun meluru laju ke kelas...
Masuk kelas masak air..
Bikin air teh..
Minum lagi..
Buat keje sikit..
Boring sudah lepas itu!
Maka, aku pun amik komik Ujang..
Bergelak ketawa di dalam hati..
Kegembiraan tercipta..
Lepas tu, ngah syok membaca...
Sambil itu,radio Malaysia Johor berkumandang lagu - lagu lama..
B4 tu de lagu Bila Bunga Dipetik Orang ah!
OMG~ i teringat kat sumbody..hu3
Then, terdengar GB mengetuk pintu...
Membuka kasut...
Huh! lalu mematikan radio laju2...dan menjemput GB duduk..
Silakan cikgu..hehhe!
Lama juga GB bual- bual ngan aku..
Kisah yang tak perlu aku dengar pon terpaksa aku dengar..
Takpelah, janji aku nampak as pekerja yang manis dan ok di mata GB..hu3
(jangan jadi penentang GB)..nanti bini GB aim dan boleh jadi bahan mengata..
Aku penat dengar cite orang mengumpat..selalu jadi orang tengah..UNIVERSAL..
Agaknya, muka aku, muka pendengar orang bercerita..hu3
Takpelah, at least ade juga pengetahuan am aku..

Aku bertolak dari sekolah dalam lebey kurang jam 2.30..
Arini kena pos barang untuk kekasih hatiku..haha!
Owh my luv!! (bikin kontrobesi sikit)...hahha!
Then, lepas tuh..
Aku kena parking kete kat area pasar..
Ops, ade lori sampah ah...
Aku selalu bertemu lori gemuk tuh..
Mase g sekolah dulu- dulu memang akan terserempak ah dengan die..
Tiba- tiba hon berbunyi!
'Adik! u punye lampu kete tak off!'...
hahha! yelah uncle..i lupe mau off..tadi hujan lebat kat Bunut...hehhe!
Lepas tu uncle tu cakap ape ntah..rajin dia mau cakap- cakap ngan aku..
Aku just senyum dan cakap 'TQ uncle!'..dan sempai melambai ke arah dia yang berkedudukan lebih tinggi di dalam lori sampah..die driver...
Mereka yang bekerja dalam lori sampah tu semuanya ceria...
Walaupun pekerjaan mereka itu bergelumang dengan bau busuk dan jijik untuk didekati..

Hmm..aku bermuhasabah diri..

Comments

Popular Posts