Bile berada dijalan yang sesat...

Ucu aku selalu pesan...bila sesat, kembalilah ke pangkal jalan...
Erm...kembali ke pangkal jalan...Cik Umi pun cakap benda yang sama..Kalau sempat U-turn, bek u-Turn awal- awal...
Tapi hakikatnya, ada banyak benda yang susah untuk di u-turn kan...bile ingat kisah lampau, kadang- kadang terasa, memang takmo lah ade kat jalan tuh..hahaha!

Arini aku pergi meeting kat PPD Pontian...for da 1st time dalam hidup aku...
Tak pernah mimpi mau ada urusan di sana... aku sesat 2 kali....kena U-Turn pon 2 kali...
Bukan salah aku...dan juga bukan salah siapa...signboard PPD tu agak tersorok...susah nak nampak..aku parking elok je kat bawah pokok pauh pastuh...

Sampai-sampai je..aku terus cari bilik Siantan..terus masuk dan bagi salam... Wah! Tak kenal langsung mereka- mereka...tapi dengan selamber...salam mereka dan cakap hye!...akak tu dh kenal aku, die kata aku gulfren baru cikgu Nasir..hahaha!

Tak disangka, leh jumpa cikgu lama...Cikgu ERT..honestly, aku tak suke masuk kelas cikgu tu dulu....tapi disebabkan dia cikgu aku, aku pun bersalaman ah...borak punye borak, upenye dia dapat masuk pendidikan khas atas sebab pertolongan Cikgu Hood...cikgi BI aku...dh jadi pegawai PPD pon...tu dia senang nak tukar- tukar.. bini dia pon dia letak kat prasekolah..

Macam-macam memori lama terbongkar balik...ingatkan dah lupus dari kepala...hahaha! Sebenarnya, susah nak hapus memori- memori tuh...kadang- kadang kite pretend macam dah lupa, hakikatnya langsung tak lupa..penipu! penipu! penipu! Menyampah...

Semalam entah mengapa aku rajin untuk pergi ke mesyuarat perlantikan ahli Puteri UMNO dan Putera UMNO yang baru....ntah tibe- tibe nama naik sebagai Setiausaha...
Adoiyai...Macam dah sesat jalan...hahaha! Kena U-Turn tak? Bila fikir- fikir, best gak join- join politik nih.. Lagipun leh ah aku menambahkan aktiviti- aktiviti seharian aku...namun, sejauh mana penglibatan aku...nengoklah jelah camne..

UMNO terus mara untuk rakyat Malaysia~!



Comments

Cik Tinny said…
hey hey hey hang Jebat..;p
Cik Tinny said…
hey hey hey hang Jebat..;p
Cik Tinny said…
nape ade dabel2 komen nih..xminat ah..malas n delete..biar je

Popular Posts