Jikalau orang tak suka tak apa..



Tak sabar rasanya untuk menyibukkan diri dengan sekolah dan anak murid..
Walaupun rasanya kerja- kerja itu kadang membuatkan aku tertekan...hahah!
Banyak benda yang tak setel pasal hal sekolah..rasanya mau aku ke sekolah petang ni..
Tapi sekolah aku amatlah jauh beribu batu..macam lagu Alleycats tuh..

Eh..memang jauh beribu batu..
Bayangkanlah...berapa banyak kerajaan peruntukkan bagi menurap batu- batu grewel yang hasilnya menjadi lingkaran jalan raya yang licin dan tanpa lecak..sesekali berlubang- lubang..heheh!!
Takpelah berlubang- lubang.. anggap jela lubang tu sebagai hidung yang memberi oksigen kepada insan yang bernama jalan raya..haha! Tapi ramai yang tak suka lubang di jalan raya..merosakkan kereta dan memberikan hentakkan sehingga ke hati bila kereta yang dipandu itu ibarat separuh dari nyawanya..
Eceh! buget bagus plak ayat aku ni..

Aku rasa nak menaip blog time ni sebab dah fedup dah dengan kerja- kerja rumah..
Dari pagi bertungkus lumus menjadi bibik..
Aku suruh jaga acad diayunan pun tak reti..last- last budak tu bangun sebelum waktunya..
Aku biarkan aje acad menangis..dengan alasan..ia baik untuk perkembangan paru- paru kanak- kanak..yeahaa!!

Laparnya perut..lauk apa nak masak gaknya..
Ada je ikan dalam peti ais..
Tapi rasanya nasi goreng lebih enak..malas ah..bukan apa..t acad sebok nak minta dukung.. Dah ah badan dia kena titikan minyak panas aritu..dah aku kena marah..nak buek camno..huk3

Cuaca di kg sawah panas dengan jayanya..
Kering rasa kulitku ini..
Melekit ketiak..
Yang aku pelik..kenapa kat cheras..umah Amin tu. aku leh berselimut lagi waktu tengahari..
Nyaman dah mendamaikan..
Tapi tu ah..aku tak leh rileks lelama plak kat sana..

Ehm..rasanya kain basuhan trip ke 2 aku dah siap..
Kena p jemur ken..
Nak harapkan adik- adik dara aku...hampeh...
Ada je alasan...kadang- kadang aku jeles nengok adik- adik kawan aku yang saling bekerjasama...hhaha!
Takpe lah..lain orang lain cara...Kenapa nak memaksa jika orang tak suka..
Teringat plak lagu Scoin..

Jikalau orang tak suka tak apa~~ bla..bla..bla....

Comments

Popular Posts