Pantai Istimewa

Indahnya pemandangan di tepi pantai
Berkelah hujung minggu bersama ibu bapa
Hati rasa gembira mandi bersama
Pantai bersih dan indah, nyamanya suasana

Laman web yang boleh dengar lagu ni :
Lagu Murid Pendidikan Khas

Untuk memasterkan lagu ni, aku terpaksa mendengar lagu ni berulang-ulang kali..
Haha!
Demi anak murid teristimewa..setelah berminggu tidak menyanyi kerana dek kesibukan cikgunya..
Berkali- kali mereka ajak aku menyanyi...nak nyanyi lah cikgu!
Haha!
Dalam hati terdetik, ada juga yang memuja kelas Muzik dibawah seliaan cikgu Tini ni erk..
Kelakarlah, suara yang garau sengau ni mampu juga menarik perhatian murid..
Maklumlah, muzik ni kan terapi yang menggembirakan hati..
Dan subjek ini adalah subjek lelong kat sekolah aku, memandangkan aku hanya penumpang, dapatlah aku subjek- subjek yang lelong ni..
Ok apa...taklah stress.. lagipun anak murid senyum dan gembira je sentiasa..

Cerita pasal ajar subjek Muzik ni..
Paling mencabar ialah mengajar kelas Orkid..
Wah!
Murid- muridnya memang pelbagai..

Adam : memang takda suara sebab leher dia kena tebuk.
Hisham : memang tak duk diam, tapi goyang- goyang ada...
Intan : nak menyanyi, tapi dia CP..memang segala ototnya kejang.. Dalam hati dah nyanyi, tapi hakikatnya susah nak keluarkan suara.
Daniel : dia ni akan duduk dan tengok- tengok buku teks atau apa jela depan dia..Autisma yang slow sikit.
Adib : yang ni plak akan berkeliaran dalam kelas, main kipas, main benda gantung- gantung, main kipas lagi, lari lagi..

Jadi aku macam orang yang sedang main cikgu- cikgulah...haha!


Cuba teka siapa yang dapat hafal lirik lagu dulu bila disuruh nyanyi....


Jawapannya....ialah Adib!!


Sebab tu aku tak kisah main cikgu- cikgu, sorang- sorang membebel..
Sebab aku tahu, anak murid aku memang boleh..kalau cikgu yang tak faham memang boleh tensen la..
Tapi dah memang itu keistimewaan anak murid aku yang Autisme ni..nak buek camno..

Si Daniel plak, dia memang takkan bagi reaksi pada hari pembelajaran..
Reaksi dia adalah selepas beberapa minggu..yang mana bila lagu itu dah tidak dimainkan lagi..
Nanti dia buka almari aku, amik alat bantu mengajar yang sesuai dengan lagu tu dan suruh aku on kan muzik..
Aku tanya..lagu apa Daniel??
Arnab dan Kura- kura...hahahaha!!
Ok..mari kita nyanyi..
Reaksi selepas beberapa minggu ok.....
Hmmm...

Sebab tu aku suka bidang Pendidikan Khas ni..
Aku suka korek rahsia diorang yang orang lain kurang nak amik tahu...

Kehidupan memang satu yang penuh dengan kepelbagaian..
Aku memang jenis orang suka menerawang..so, memang sesuailah kot...puiiiii...;p






Comments

Popular Posts