16 April di Kuala P

Hari kedua kejohanan memang melapangkan fikiran..
Keseronokan yang luar dari biasa dan jauh dari aura negatif yang ada di kawasan sekolah..
Sesekali keluar memang menyeronokkan..
Tanpa disangka, dapat duit saguhati pula..
Berjumpa dengan orang senegeri memang lain..johor, johor, johor...lain betul..!

Ada ke tengah bertugas, dapat mesej dari GPK untuk hantar budak ke acara bicara berirama..
Datang sekolah, hantar budak dan tunggu..
Punyalah banyak cikgu kat sekolah tu, aku jugalah antara cikgu yang terpilih untuk hantar budak..
Sebabnya, aku masih anak dara..single........
Haha! alasan betullah..
Situasi ini berlaku disetiap pelusuk tempat kerja..
Bukan tak sudi menolong...tapi aku sendiri sedang bertugas di padang, dimana acaranya habis pada jam 1.00..
Kemonlah... ini satu pengajaran..
Sebagai pentadbir, kita kena memahami juga perasaan orang bawahan kita..

Oh ya! aku jumpa puan yang uruskan kes penukaran jawatan aku tu..haha!
aku salam macam biasa..

Oh ya juga! aku jumpa ketua sektor yang mengarahkan aku untuk ditukarkan tu.. hmmm...memamg annoying..
Aku bikin macam biasa jela..

Oh ya juga, aku mendengar luahan seorang guru baru yang opsyennya ialah PJK dan Pendidikan Kesihatan..
Dia dipostingkan ke PPKI..
Dia frust...dia dan kawan- kawan bersungguh untuk ditempatkan di opsen yang sebenar..
Dia kata dia dah naik jabatan..
Tahu apa reaksi jabatan?
Jabatan cakap pergi tanya KPM..
See.....What happen to Jabatan dot dot dot ni..
Time aku dulu dorang cakap terbelit- belit....
Kalau betul dari KPM mestilah dengan yakin terus ke KPM..
Ni sebab kerja dorang, terbelit- belitlah..
Kes budak PJK tu, sebenarnya dorang dah jadi cikgu PK pun..
Sebab bahagian Pendidikan Khas dah ambil..
Sebab dalam surat tawaran yang tulis dari KPM..
Itu yang penting..
Aku cakap, cintailah dulu dunia Pendidikan Khas ni..
Lama- lama biasalah..
Eceh..macam pandai je...

Dulu murid lain yang duduk kat sebelah aku, ni murid lain..murid silih berganti!

Ok...esok dah mula mengajar macam biasa...
Tumpu pada inovasi pula..
Moga aku bersemangat..!
Kehidupan ini terlalu singkat, jangan buang masa untuk melayan orang yang menyusahkan diri kita dan mencemburui setiap kebahagiaan kita.. !
Wow!!

Comments

Popular Posts