Ahad itu Sunday!

Wow! Happy Sunday!
Alhamdulillah...masih lagi diberikan peluang untuk bersunday dan menikmati segala yang Allah bentangkan kepada manusia untuk dicari kebaikan dan belajar tentang keburukan..
Wah! ayat macam faham, dan macam tak faham...

Sepatutnya aku kena pergi camping sekolah arini..nun jauh di batu kikir...kat pusat kk negeri..
Memang luas kawasan tu..banyak pohon buahan dan bungaan..
Tapi aku tak dapat nak datang atas sebab alasan kesejahteraan diri..haha!
Jauh tu tempat dia...tapi tak la sejauh dari benut ke rumah mak aku..eh, ke lebih kurang sama..
Semalam sempat juga amik 4 biji buah ciku...ni buah kiwi malaysia..haha!
Dulu masa kecik- kecik kalau g main kat umah nek uda, mesti amik buah ciku ni..kalau kena time masak dia la...

Semalam, hari yang amat malas untuk aku bergerak..
Sepatutnya aku kena bergerak awal, ikut bas budak..sebab aku tak tau jalan...
Tapi aku malas sangat nak bangun..badan rasa lemah dan berat...
Susah payah aku bangun..tapi ku gagahi juga..
Kebanyakan guru- guru yang datang pun aku dapat rasa akan keterpaksaan dia.............
Beginilah...
Bukan kat sekolah aku je rasa berat bila nak adakan aktiviti luar ni..
Kat mana- mana pun....
Kat sekolah lama lagi ah best, aku yang uruskan..sebagai guru perempuan dan gpk aku..
Cikgu- cikgu lain mana datang..
Tapi kami semua paham..bila lompang kat belah sini, kat sebelah sana tolong tutup..ikut tragedi la..
Maksudnya, kalau aktiviti yang dorang handle tu aku kurang menyumbang, dorang tak lah bising2 sangat...sebab dorang pun sama! haha!
So, semalam dengan bangganya aku guna GPS! gilak ah...GPS bagi aku jalan kampung..jalan belakang, jalan yang orang tak lalu pun!
Hutan kiri kanan, tebing- tebing...jalan kecik...
Ya Allah, memang aku tawakal la...
Masa drive ikut jalan yang sunyi tu, memang aku tak jumpa sebiji kereta pun..gila berani ah..
Memang Allah yang jaga aku masa tu, sebab aku taklah takut sangat..gila positif..siap boleh menikmati pemandangan gunung ganang lagi...
Tapi petang semalam, aku balik lalu jalan besar..senang je upernya jalan besar tu..bila mengenangkan jalan yang aku pergi waktu pagi tu, baru rasa ketakutan yang amat..macam menggigil la..aku nengok hutan- hutan yang aku lalu tu...Ya Allah....terima kasih menjaga aku..
GPS melampau!!
Yang aku ingat aku ada lalu beberapa kawasan perkuburan, jauh ke dalam kubur tu.. tapi kawasannya bersih..ada orang yang jaga barangkali, jumpa 1 rumah yang besar, cantik...selepas 2-1km baru aku jumpa rumah lain..gila ada rumah dalam hutan..jiran jauh..
Lepas tu aku jumpa kawasan pembakaran sampah..ada 1 lori je..time tu aku rasa lega la ada lori...
Hmm..pengalaman..
GPS mengajar aku tentang jalan...so lepas ni..in shaa Allah aku akan kenal 1 persatu jalan kat NS ni..hahaha!

Oh ya! Dah sebulan aku masuk group tadarus Al-Quran dalam alam maya...
Alhamdulillah...Allah gerakkan hati aku..
Tugasan dalam kumpulan ni ialah, membaca ayat- ayat Al- Quran mengikut giliran..
Nanti ketua akan bagi dari ayat mana sampai mana kena baca...
Siap kena semak tafsir lagi..
Memang terasa lainlah...
Satu perasaan yang sukar untuk digambarkan...
Ketenangan yang dapat menutupi segala kegusaran..
Itulah mukjizat Al- Quran...
Allahu Akbar!
Ni pun sebab kak Zuri ajak..akak ni memang baik la dengan aku..
Dia ingat je kat aku..
Alhamdulillah, Allah bagi aku kawan baik tak ramai, tapi kawan yang aku dapat tu semua baik..

Ok...Stop..
Nak basuh kain dan memasak untuk kelangsungan kesejahteraan hidup..he3

Memori :Senyuman mengantuk! Rindu Wawa n Mawar n Yoyo!