Touchdown dan touching...;)

Touchdown..
Apa maksudnya...

A touchdown is a means of scoring in American and Canadian football. Whether running, passing, returning a kickoff or punt, or recovering a turnover, a team scores a touchdown by advancing the ball into the opponent's end zone....ni sumber dari wikipedia..

Perkara touchdown ni juga sebenarnya ada je dalam kehidupan seharian manusia..
Sedar atau tidak, tepuk dada tanya selera..
Ianya adalah salah 1 undang- undang untuk menentukan siapa yang menang dan siapa yang kalah..
Ataupun ianya hanya sekadar untuk melihat dan say 'oh ya!...bla- bla'..kemudian berlari lagi sehingga satu saat akan terasa nak touchdown lagi...

Penting ke touchdown ni?
Terpulanglah kepada pemahaman kemanusiaan itu sendiri..
Adakalanya, tidak perlulah aktiviti touchdown itu dilakukan hanya sekadar untuk mengatakan...
Oh ya! I'm happy.......!! tanx for da best experience...long long time ago..
Haha!


Macam dalam Canadian football ni.. ada end zone kan?
So, bila dah abis masa...dan kamu yang menang..janganlah kembali bertouchdown kerana ianya sangat menjengkelkan..

Raikan kemenanganmu wahai kawan..
Aku mendoakan kebahagiaanmu dunia dan akhirat..
Sesungguhnya, aku malu dengan segala aksi yang pernah aku tunjukkan sewaktu kita sedang bermain Canadian Fooball masa tu..
Aku ingatkan keputusan itu seri..tapi Allah tidak mengizinkan..
Kita masih bukan pihak yang sama...
Canada tetap canada dan Amerika tetap Amerika kan? haha!
Dan aku berjanji dan berdoa agar tidak akan berlaku lagi permainan ini..
Aku akan kembali ke Canada..
dan kau akan ke Amerika..pergilah...happy for u and ur country... ;)



Comments

Popular Posts