Sengeh sendiri..



Kazen aku baru dapat baby boy..
Bertambahlah ahli keluarga dan nenek dah ade cicit..cicit pertama dia..

Tadi dorang cakap baby tuh lapar..kena minum susu..
Susu badan mak dia tak cukup..
Tapi belum ade susu...kena la beli..

Macam biasa, tugas aku hanyalah driver...
Makcik aku pon suwoh aku ah pegi pekan..

Aku pun pegilah pekan dengan segera..
Berhenti di sebuah farmasi...

Orang yang bekerja di farmasi tuh member sekolah aku lama..
Disini aku mau titipkan perbualan aku dengan dia..

Tini: Awak, ade tak jual susu untuk baby yang baru lahir?

Dia: Owh, farmasi ni takde sangat ah susu bayi..Yang ada ni sikit-sikit je..tu pun susu soya.

Tini: Owh yeke? kat mana erk yang ada jual susu baby banyak- banyak ni?

Dia: Kat Jalan Sawah tu ada tini..kat situ macam- macam ada..Semua alat kelengkapan baby.

Tini: Erm..yeke? ok, thanks...

Dia: Kau ade pergi tak tunang Suri?

Tiba- tiba die bertanyakan soalan yang lari dari topik.

Tini: Takdelah..die tak jemput aku pon..heheheh! Nantilah kalau die kawin baru aku datang..

Dia: Yeke tak jemput? kan kawan- kawan kita gak..

Tini: (Aku sengeh jelah)...takpelah..takde kan susunya..aku try cari tempat lainlah..

Dia: Ni kau mau belikan susu sape ni? Sapa bersalin?

Tini: Owh, sepupu aku..die baru lahirkan anak kelmarin...

Dia: Kau bila lagi?

Tini: (aku sengeh dan senyum panjang) Nantilah. belom ade rezeki aku lagi..nengok anak sepupu dulu..

Dia: Yelah, kau ni calon pon belum ada kan?

HHhHahah! Dia cakap macam dengan nada belagak dan serius..bukan dalam suasana lawak..
So belagakss ah minah ni..mentang- mentang ah dia dah bertunang...

Tini: Takpelah kau dulu ah..jangan lupe jemput aku nanti..k, aku balik dulu erk..

Semoga kau cepat kawin dan dapat anak lekas erk kawan! Jaga ah calon suami kau tu baik2..hi3

Comments

saadah said…
aku tau sape "dia" tu.. adehhhh kenapakah sebegitu..
Cik Tinny said…
syhhh..saadah..jgn gtau sesiapa tau sape die..
biar ah die..tp mcm terkejut gak ah tadi..hahah! belagak juge la die..

Popular Posts