Drop my water face loh...

Baby yang aku pelok!

2 3 hari ni..aku sebok membawa baby ke klinik Pekan Nenas untuk pemeriksaan tahap Sakit Kuning yang dihidapi baby...

Alhamdullillah, semakin hari tahap kekuningan semakin turun..
Baby pon tak banyak meragam..
Aku ni selaku penjaga baby sementaralah...mak dia tak dapat g klinik pasal tak larat mau jalan..
Aku pon suke gak pasal leh peluk- peluk dan dukung baby..hahaha!

Esok aku kena bawak baby lagi..nurse kate, sampai bacaan 7 baru tak payah g klinik..
Hope esok oklah..

Tadi aku mintak ubat cuci jahitan ngan nurse..pasal mak baby pesan..dah abis ubatnye..
Maka aku pon pergilah ke farmasi..
Banyak kali aku tanye ngan nurse tuh...nurse ni pon satu, cakaplah ambil kat farmasi..
Farmasi kat mana...bagitau ah lengkap2..aku ni dah ah tak pernah g bahagian klinik ibu mengandung dan kanak- kanak tuh..memang takde pengalaman langsung...
Memang banyak ah benda baru yang aku jumpa..

Di farmasi...
Aku letakkan kertas yang ada nama ubat kat dalam peti yang disediakan..
Fuhh! banyak yang aku kena tunggu...
Hujan dah ah lebat...sore akak yang jaga tuh plak lemah lembut..
Memang tak dengar ah nama-nama pesakit yang turnnye perlu amik ubat..
Peliklah aku...macam mau derma mikrofon je..pasal, banyak pesakit atok2 tua...nenek tua...
Kesian..
Aku pon berdiri ah betul2 kat tingkap kaunter ubat tuh..kat sebelah die..pasal aku takot tak dengar..
Memandangkan sore aku kuat..aku leh tolong akak tuh panggilkan name- name orang plak..
Cikgu buat kebajikan di klinik..ceh! Tapi beberapa nama jelah..sehingga nama aku terpanggil..
Ops...bukan name aku lah..name ibu baby...hik3 Nur Ida Ayuni..sedapnye name tuh..hhaha!

Ape yang membuatkan insiden drop my water face nih??
Ni lah, tengah aku tunggu nama dipanggil..leh plak aku jumpe supervisor kilang aku..
Kilang mane?? Kilang Ban Soon ah..Yang aku penah keja beberapa hari kemudian lari...
Pergh...senyuman tak berlagu tadi..hahha!

Apple: Haiya...
Aku: Hai!...

Dua- dua membeliakkan mate...hahaha! Masing- masing senyum..

Apple: Haiya..malulah...
Aku: Hik3...(Aku bengang..leh plak aku jumpe amoi ni kat cni...aku ngelak-ngelak leh plak jumpe)

Sebelom dia tanye aku bukan- bukan, aku pon ubah tajok..

Aku: Apa bikin sini? hahah! Lama lo tak jumpe...u masih same ye...
Apple: Bawa mak saya...
Aku: Mana mak kamu??
Apple: Itu, baju hijau...
Aku: Owhhh....

Keadaan menyelamatkan aku..nama mak amoi tu dipanggil..
Perbualan terputus...Heheh!

Tapi aku malu memang ah...aku minta kerja dengan baik..patotnya..aku benti dengan baik..taklah jadi malu mcm nih..

Walaupun gaji tak dibayar, tapi sepatutnya memang perlu kita melakukan sesuatu pekerjaan itu dengan cara baik..tak kiralah pekerjaan apa pon..sebab kita punya adat dan peraturan..walaupun ianya sesuatu yang boleh menyakitkan atau memalukan kita..sebab adalah lebih memeritkan bila malu itu datang dikemudian hari..

Biar berdepan dahulu dan malu..jangan kemudian hari baru malu..sebab malu di kemudian hari takkan ilang malah sememangnya ianya sentiasa boleh membikinkan kejatuhan water face yang berlarutan..huk3..cet!

Comments

Popular Posts