Cerita Kain...

Insaf...

Al Qisahnye..
Arini aku pergi mengambil baju yang aku tempah di kedai Nyonya Jelita Jalan Sawah..
Baju berwarna hijau..cantiklah di mata aku..Hahha!

Dengan excited, aku pon mencuba lah baju itu...
Opss..
Ok la kot...
Hahaha! Baju tu memang ikot shape body lah.. mcm too ketat..
Macam tak sempurna la aku rase..haha!
Cerewet nyer...tapi baju tu masih boleh dipakai..

Aku pon cuba lah kain die..
Ehmmm..aku tergelak sendiri lah..
Tunjuk kat mak..huk3
Mak kan tukang jahit..
So, memang banyak tak kena di mata die..
Tu kadang aku malas mau hantar mane2 tailor..

Pastu dengan tak sedap ati die..
Die pon mengambil pisau dan gunting lah mengote semula ken aku..

Dalam sedang mengote tuh..

Ada suara yang membeliakkan mata aku..

'Sebenarnya, kain tu boleh aje dipakai.. Saje mengengada nak cakap tak sedap lah apelah..
Ade orang tu kain pon dia tak boleh pakai..Nak tau kenapa? Sebab kaki dia takde..die teringin mau pakai kain macam orang lain...'

Dush!! hahhaha! tu lah kata- kata abah cantik..

Aku ngan adik cantik..tersenyum..
Yelah, kadang- kadang manusia memang selalu menokok tambah permintaan mereka..
Sedangkan, ada kalanya yang terhidang tu memang sudah memadai..
Manusia memang tak pernah berpuas hati dengan apa yang dia ada..

Aku insaf sekejab..ermm..
Bolehkah aku mendidik hati aku untuk rasa bersyukur dengan nikmat dan rahmat yang ada??

Comments

byk2 pos . yg ni pling suke . insaf jp . rase mcm dri ni xpnh reti brsyukur pn slame ni .sad . thanks sensei
amad_walrus said…
huhu..
bukannye takmo pakai kan..
ape salahnye
Cik Tinny said…
insaf sekejab kn? ha3
kalu tak sedap memang takmo pakai.. t jalan terkepot2..gebus2..huk3

Popular Posts