Masalah Romeo dan Juliet

Berbuat masalah..
Serabut kepala aku pagi- pagi nih..
Kenapalah macam ni plak yang jadi..

Kadang- kadang aku pon tak faham apa dia permainan Romeo dan Juliet makcik aku..
Tak pasal- pasal mak aku bising...
Bercakap benda- benda yang tiada kaitan langsung dengan aku..

Aku sejujurnya..
Memang malas nak masuk campur tentang situasi yang menampar seluruh ahli keluarga aku ni...
Kalau ah aku dapat elak...
Laju- laju aku elak...berlari sejauh- jauhnya...
Dan buat tak tahu dengan apa yang berlaku..
Tapi aku tak boleh macam tuh..sesama insan kena saling membantu kan?

Entah kenapa, hati berat sangat nak mengambil tahu tentang kisah Romeo dan Juliet ni..
Makcik aku call aku berkali- kali kat henpon aku..
Tapi laju- laju aku bagi kat Tiara or mak aku..
Aku penat mendengar cerita dan pelbagai andaian...
Dan akhirnya...aku mendapat ending bahawa....
2 x 5..semuanya sama...hahah!

Pasal baby tuh...
Nasib la dia cuma boyfren baru dan bukan tunangan aku...
Jadi, tak perlulah aku berindu-rinduan separuh mati bila dia jauh dari aku..

Sebenarnya..
Aku kesian nengok adik aku..
Tiara..
Tak pasal- pasal dia yang kena jaga malam..
Kul 2..kul 4...kul 6...untuk baby tuh..
Tu kadang- kadang aku yang take over..bukan kadang-kadang...ade la jugak selalu..

Nenek pon same...bersengkang mata..

Mak dan abah aku pon same..

Aku cuma datang time emergency je..

Ni si Romeo dan Juliet tuh datang kampung nengok anak dia..
Lega aku..
Kalau nak amik baby tuh, amik jela terus..
Aku tak nak dia amik 2 minggu, hantar balik Johor 2 minggu..
Begitulah aturan seterusnye..
Sesuka hati...t sape nak amik dan hantar dorang? aku jugak..
Dah la bergaduh- gaduhan bagai nak rak...
Pastu berbaik- baikkan bagai nak rak...
Cne tu?
Drama King kan?
Lakon layarmu hebat, terpukau ku melihat....!

Sebenarnya..
Ada lagi 1 rahsia tersirat yang tak pernah aku cerita kan tentang famili makcik aku nih..
Sampai bila- bila ah aku ingat..
Bila aku ingat semua tuh..aku memang jadi terus- terusan tak mau amik kisah..Hahah!
Tapi biar aku simpan baik- baik rasie nih..
Kalau aku cerita...mau semua orang benci kang...
Sebab hanya aku yang tau..aku jamin..hahah!
Tapi kesimpulan yang aku belajar dari rasie itu ialah...
JANGANLAH BERBUAT JAHAT DENGAN ORANG LAIN..
Kalau orang itu tidak maafkan..
Maka, memang adalah balasan untuk kita..menakotkan.

Comments

amad_walrus said…
"Jadi, tak perlulah aku berindu-rinduan separuh mati bila dia jauh dari aku.."

bleh caya ke ni?haha
Cik Tinny said…
sebok ah Batman nih..
musti la boleh! yakin boleh! Malaysia boleh! hehehe!

Popular Posts