Selamat Untuk Kamu Selamanya..

Kecewa bila hak asasi sendiri dirampas..
Dahlah dirampas..malah mendoakan benda2 yang tak baik untuk menyakitkan hati saya...
Takpelah..saya bersabar..tanx~

Ramai yang bertanya kenapa aku mengepost begitu di fesbuk..huk3
Aku tak de sape2 yang mau diajak bercakap dan mendengar luahan hati aku tadi..
Lastly, aku mengepostnye di fesbuk..
Walaupun sebenarnya..ianya amat memalukan aku..
Tapi nak dapat kelegaan punya pasal aku pon tanpa melengahkan masa menulis ke fesbuk.

Benda yang terjadi sebenarnya adalah benda remeh pada semua orang..
Hahaha!

Ceritanya begini..lepas magrib tadi aku pon membukalah laptop..
Sambil menunggu waktu Isya'..
Tiba- tiba datang Mahera..
Terkeseng- keseng nengok apa yang bikin dengan laptop aku..

Aku tak kisah die mau men laptop..
Malah,bila aku balik kerja je..
Mesti adik yang akan ade depan laptop...(masih kejam kah aku?)

Lepas tu bila waktu malam, biarlah aku guna laptop plak..
Mencari- cari hiburan...
Dahlah takde cite best..aku baru mau ngk cite yang aku copy kat laptop..

Maka, aku cakaplah baik- baik dengan adik..
'Dik, pergilah ko ulangkaji, rehat, gosok baju. Esok ko mau exam kan?'
Mahera ade exam UPSR esok.

Aku cakap punyelah baik..
Tapi ape yang aku dapat?
Mahera seboleh- boleh mau guna laptop, mau buat skor A katenye...
Macam lah sehari aku kenal ko dik..
Mula- mula skor A...lame2 game tukar2 baju ko men..

Aku diam jelah..sebab Mahera cakap 'Aku taulah ape aku nak buat. Jangan sibuk'.
Aku ni makalah riso..siap tanye ngan member aku pasal soalan bulan dan matahari..
Pastu sampai je rumah, aku cite balik info2 tu kat adik.. (masih jahat ke aku??)

Pastu, die jeling- jeling kat aku..
Aku takmo die menyesal nanti..
Pastu semuanya sebab internet yang aku pasang..
(aku jugak yang kena, padahal aku ade sebab nak masukkan tenet..aku malas nak g cc. Banyak benda guna tenet skrg)

Dahlah pencapaian die merosot banyak..dari no 1 jatuh ke no 7.
Tak pernah- pernah dapat nombor 7.
Mahera tu, dari kecik aku jaga...bila malam die takleh tido, aku lah yang teman..
Bila dia stat menulis tulisan bulat- bulat, aku jugak ah tukang bace..
Bukan mintak balasan, cume aku mau adik leh gembira dengan pencapaian dia..
Mungkin dia kecik lagi..aku maafkanlah..
Lagipun memang bodoh untuk bergaduh dengan budak- budak..
Mereka dalam proses mengenal erti hidup lagipun..

Tapi ade beberapa perkataan die tadi memang mengguriskan hati aku lah..hahaha!
Doakanlah aku yang bukan- bukan adik..takpelah..
Memang akak tak cantik dan amat jahat sekali..hahah!

Gud Luck for ur exam adik..!

Comments

amad_walrus said…
u jgn la sedey2..
dia tanak dgr ckp nk wat cemane
jgn merajuk ek..
Cik Tinny said…
majok kejab je tadi..
dah ok pun..he3
ape kaba u? ape cite terbaru kamu?

Popular Posts