Sebagai Pengganti Diri

Hari Raya yang mulia akan menjelma beberapa hari lagi..
Semua umat Islam akan berasa teruja untuk menanti menjelangnya Hari Raya..

Aku?
This year aku rasa taklah terlalu teruja..biase je..
Tak macam mase aku duk universiti dulu...suke betol aku nak tunggu raya!
Namun begitu, tahun ni aku masih lagi melakukan persiapan untuk berhari raya..
Tak sabar mau nengok langsir yang aku beli digantung..
Nak gelak pon ade..pasal..langsir yang aku beli tuh macam tak bape nk sesuai ngan status umah kampung aku..hahaha!
Tapi peduli ape..aku suke..aku beli jelah..

Apa ya program aku untuk raya nanti?
Honestly, aku nih dah malas nak berjalan- jalan beraya..
Sebab...dah takda geng nak beraya..paham- paham jelah..umur dah 25 tahun..kawan- kawan semua kebanyakannya sudah ada agenda peribadi masing- masing..

Tapi aku takkan menolak if ada geng2 yang ajak mau beramai- ramai beraya..
Tapi sebenarnya aku lebih suka duduk dirumah dan melayan para tamu yang akan datang ke rumah..Bukan apa, kadang- kadang ada saudara mara yang aku tak bape kenal..So, hari raya adalah medan untuk aku mengeratkan lagi tali silaturrahim aku dengan saudara mara dekat dan jauh..

Tahun ni aku tak dapat kad rayalah..
Sorang pon tak bagi aku kad raya..
Kenapa ya?
Tertunggu- tunggu juga..=p

Macam last year dapat lah beberapa keping..
Haha!
Eleh! Aku pon tak hantar kad raya kat orang, perasan mau dapat kad hari raya..
Tapi kad- kad raya yang kawan aku penah hantar dari zaman sekolah, masih lagi aku simpan tau...aku suke simpan nostalgia lame...
Sekarang orang hantar guna fesbuk jer..
Berwarna- warni dan pelbagai corak ader..

Baru- baru ni ada lah g tesco..Layan bos- bos kat umah..
Mau macam- macam..aku layan ah..
Ngah jalan- jalan sampai ah sudut kad raya..
Ehm..pelbagai bentuk ade..

Tapi ada beberapa kad tuh bikin aku tergelak sejenak.,
Woow! Ade ke insan yang membeli kad raya tuh??

Lalu aku memberangankan diri if aku dapat kad raya tuh..
Hahhaha! Adoi...walaupun jiwa ku klasik...tolonglah jangan dihantar kad raya sebegitu..
Tapi ok gak kalu dapat..sbb leh aku buat bahan bergelak ketawa tatkala keboringan..
Ehm...

Mau nengok tak kad raya tuh?
Jom!

Pastu trylah berangan...hahaha! Adoi..=p


Comments

amad_walrus said…
aik?leh caya ke nih..
kad tu macam orang kasik je
Cik Tinny said…
i xdapat ah kad rayer dis yer..
uncle seekers pon x bg kad rayer tau..haha!
ni pic kat tesco, ade smpul plastik siap..xcaye tak per..=p

Popular Posts