Milah Milah Pilah....

Post yang lepas ada mengatakan sekolah baru aku tu namanya sempena nama Sultan yang sekarang...
Mak oi! bila aku baca balik ayat aku tu, nampak sangat aku ni bodoh sejarah dan pengetahuan am..
Seganlah macam ni...

Apalah Tini ni..
Nama sekolah tu diambil sempena Almarhum Yang Teramat Mulia Tunku Muna... yang pada masa itu bergelar Tunku Muda S..rting sebelum memegang gelaran Duli Yang Maha Mulia Yang Di Pertuan Besar, Negeri Sembilan Darul Khusus.

Aku tak boleh tulis full nama sekolah tu...sebab ni adalah laman sesuka hati untuk aku membebel sendirian..
Tak mahu pisang berbuah dua kali...orang cari SK Seri.... orang jumpa blog aku..
Lepas tu abis tercerita..hehe!
Tapi tak kisahlah...
Bukan aku cerita yang buruk sangat..lagipun aku tak mention nama individu yang terlibat secara terang- terangan...

Sekejab aje dah 17hb 12 2013,
Menandakan cuti sekolah hampir tamat..
Entah bagaimana persekitaran tempat kerja baru ni..
Adalah menarik atau lebih merumdumkan jiwa..
Kuala Pilah..bandar yang jauh berbeza dengan bandar tempat asal aku..
Struktur bangunan, keadaan jalan...masih lagi ada kesucian yang terlihat..
Disepanjang perjalanan ke sekolah..
Aku akan menikmati kehijauan hutan dan rimbunan pepohon...
Liku- liku jalanannya memang mencabar stereng..haha!
Suasana sudah mengantuk seawal 8 malam..
wah! berbeza sungguh...!

Berbeza itu memang harus ada apa...
Baru tahu mana yang bagus mana yang mengancam..
Kalau takda beza, takdalah pilihan..
Kalau takda pilihan, alam akan kesunyian, manusia akan akan sibuk menghasilkan perbezaan!

Comments

Popular Posts