Gelombang Selesa

Alhamdulillah...
Hari ini keinginan aku untuk berpindah ke persekitaran baru dimakbulkan Allah
Lokasi sekolah adalah betul- betul di bandar Kuala Pilah..
Nama sekolah adalah nama yang bersempena dengan nama Sultan yang sedang menaiki tahta Negeri Sembilan sekarang ni..
Semoga aku boleh menyesuaikan dirilah dengan sekolah baru ni..
Tapi betul ke dapat sekolah ni?
Kalau dalam online memang la dah confirm dapat, apa- apa hal kena tunggu surat dulu...
Selagi takda surat, aku tak boleh terus terjah ke sekolah tu.

Ramai yang bertanya,
Tak sedih ke tinggalkan Wawa?

Hmm..
Memanglah sedih..
Budak kecik tu lama dah berdampingan dengan aku..
Lagipun aku yakin, budak tu takkan la merindui aku sangat-sangat..
Faham- faham jela...lagipun aku dah sediakan persekitaran yang selamat untuk menghadapi gelombang perpisahan macam ni..

Bab menghadapi gelombang ni memang aku dah lama mengadaptasikan dalam kehidupan seharian aku..
Sukar untuk aku menerangkan menggunakan bahasa mudah..haha!
Tapi, hasilnya tidaklah terlalu meranapkan jika gelombang itu hadir..
Walaupun aku harus akui yang hasil gelombang tu tetap meninggalkan kesannya tersendiri..

Sesungguhnya,
Aku langsung tidak bermimpi atau berangan untuk jadi cikgu kat Kuala Pilah..
Sebenarnya, Kuala Pilah tu bukanlah terlalu asing untuk aku..
Dulu masa aku kecik, Mak Ita aku duk kat Kuala Pilah tu..
Pernahlah aku duduk setengah bulan kat sana..

Kini,
Jika tidak ada aral melintang..
Aku datang lagi ke Kuala Pilah..
Kalau dari Balai Polis Johol..
Jaraknya adalah 22km untuk sampai ke sekolah tu..
22.km
Jarak yang nak kata jauh, tapi taklah jauh sangat..
Cemburu pula bila dengar kawan-kawan dapat area2 rumah aje..haha!
Nengok? betapa tidak bersyukurnya aku..
Tapi ini adalah hadiah yang terbaik Allah bagi untuk aku..
Beza banyak woo dari sekolah lama..
50 dan 22..hu3

Aku tidak boleh menulis nama penuh sekolah aku kat blog ni..
Bimbang aku tertulis benda yang merepek dan boleh mencemar pandangan insan plak..

Sedih pula untuk berjauhan dengan famili..
Tapi ini juga sesuatu yang baik..
Sebab puas dah aku menyakiti hati famili aku selalu..
Haha! maklumlah...aku ni memang kaki gaduh dengan mak aku..
Ada je tak kena di mata mak aku..
Ahh! malas nak cerita..berdosa pula..
Dahlah malas nak minta maaf kekadang..
Tapi, mak aku nampak gembira aku dapat move..
Syukurlah..
Itulah matlamat aku..aku yang cari sejak kian lama..
Memberi ruang untuk insan tersayang dan membiarkan aku merasai kesan gelombang..

Tapi gelombang itu telah memberikan berita gembira kepada pasir yang lama mahu aku teralih dari tapak gravitinya..
Tahniah sudah mendapat pasir yang lebih berkilau dan bersinar..
Aku gembira untuk pergi merasai rezeki Allah yang lain..
Aku sedang belajar untuk menikmatinya sehinnga aku sedar yang sebenarnya aku memang gembira dan layak...!

Comments

Popular Posts