Kenangan semalam

Oh semalam ku terbenam
Di lubuk asmaraku
Yang jauh ku kembara
Jauh perjalanan
Jauh destinasiku
Namun tidak kesampaian
Ke arah tujuanku...

Lagu inilah yang sedang berkumandang dan menjadi radio kepada jiran- jiran..
Jam menghampiri pukul 2 pagi..
Ya..jam 2 pagi..
Meriah suasana..
Jiran aku sedang menzahirkan kegembiraan mereka yang menerima 2 orang menantu baru dalam keluarga..
Tahniah aku ucapkan..
Semoga majlis akan berjalan dengan baik dan perkahwinan yang dibina akan sentiasa mendapati keberkatan Illahi..

Aku masih belum mahu melelapkan mata..
Perut ku sangat kenyang..
Aku makan nasi lemak 2 pinggan tadi..
Banyak betul aku makan...ditambah dengan secawan milo panas..
wow!
Brother yang amik oder tu pun tersengih melihat aku yang pantas mengorder 1 lagi set nasi lemak..
Nasi lemak yang Kulai tu memang agak sedaplah..dia kurang rasa lemak..lebih kepada rasa halia..
Rasa macam antara nasi lemak dan nasi ayam..

Singgah kedai tu pun kebetulan sebab dah lapar sangat..
Aku bawa mak dan adik- adik pergi JPO tadi..
Mak belikan hadiah jam Swatch untuk adik..
Hadiah bersempena kejayaan dia mendapat 8A dalam PMR 2013
Tahniahlah untuk adik bagi kejayaanmu..he3

Mahera dan aku ni memang ada beberapa persamaan.
Memandangkan dia suka mengejek aku..ada beberapa perkara yang dia mewarisi daripada aku..haha!
Ya! kami sama- sama mempunyai wajah yang banyak jerawat dan berbatu- batu..
Lepas tu gigi kami juga mempunyai susunan yang kurang teratur.
Aku ingat lagi...dia suka cakap gigi aku macam buku yang sedang dibuka..
Gigi dia plak macam buku- buku yang sedang disusun dengan bertindih- tindih..
haha!
Selalu dia cakap..kenapa kau muka tak lawa ada boyfren?
Ha3 orang lawa je ke yang layak adik boyfren?
hmm..aku nasihatkan kat adik aku..baik dia berkawan- kawan je.. tak payahlah try- try nak ada feeling cinta kat seseorang dulu..belum tiba masanya..
adik masih ada banyak pilihan lagi...
dan satu lagi yang adik kena tahu.. hati manusia memang senang berubah..
Ala malaslah merepek tentang menda ni..lucu aje..

Sekarang dah 21hb 12 2013
Alhamdulillah..

Hari persekolahan akan tiba lagi..
Aku berdebar juga nak menanti hari itu..
Mesti kena kenalkan diri kat perhimpunan..
Lagi sekali..aduhai..malu..

Nak trylah..

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh..
Selamat pagi warga SK TUNKU MUNA..
Baiklah ..
Nama cikgu Kartini Binti Abidin
Saya berasal dari negeri Johor Darul Takzim
Saya guru Pendidikan Khas
Selamat berkenalan ya! (senyuman harus seiring semasa memberi ucapan)


Haha!
Oklah kot ucapan ringkas tu..
Segan wooo..
Harap cikgu tak tercacul-cacul..
Maklumlah,cikgu selalu salah sebot..OKU juga cikgu ni..;p

Comments

Popular Posts