YahoooO!!


Tatkala orang lain sebok melakukan persiapan Hari Raya, aku pula sebok memalaskan diri..hahha!
Tahap kemalasan yang meninggi- ninggi telah menerjah ke dalam diri aku..

Ya Allah jauhkanlah diri aku ini dengan sikap malas yang berleluasa..

Ekceli, waktu ini di hadapanku terletak beberapa buah fail yang besar..
Yer..kerja sekolah..hahah!

Itulah akibat jika kerja sekolah tidak dilakukan dengan jayanya ketika di sekolah..
Aku pun bingung memikirkan kerja sekolah ini.

Masa aku mula datang ke sekolah tuh..
Memang tiada sistem fail yang sistematik..
RPI untuk kanak- kanak??? Langsung tiada..
Penyelaras aku langsung tak buat apa- apa..hahah!
Now..akulah boya tatkala kelas karam dilautan..
Masalahnya, boya ni tak cukup angin..maka, daya apungan yang ada amatlah buruk..ahaha!
Belum dimasukkan angin dengan banyak dah disuruh mengemudi perenang baru...hahah!
Wow!!
Dahlah suasana suram...kawan tak ramai...hiburan disekeliling pun tak banyak...
Setiap hari ak mesti tanamkan sesuatu untuk aku terus mengemudi arus...
Bluekk!!

Ni tiba-tiba mesej ditelefon berbunyi ah..
No maxis aku.
Katanya...

DIKESEMPATAN INI SAYA MOHD AZNAN BIN SU....MAN PEGAWAI PENGANGKUTAN JALAN NEGERI JOHOR MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI KEPADA SEMUA SAHABAT YANG MEMANDU KENDERAAN. TIDAK KIRA DI MATA SAHAJA DESTINASI YANG DITUJU. RANCANGLAH PERJALANAN ANDA....BLA-BLA..PANJANG LAGI..TAK LARAT NAK TULIS..

Tapi siapa Aznan ni? Aku tak kenal pun..nombor dia pun aku save..ke dia memang hantar mesej kat semua pengguna jalan raya...tapi yang best dari JPJ ah...setau aku..tak penah kenal lagi dengan orang JPJ...kalau ada pun..time amik lesen dulu..tu pun pegawai penguji...apa pun. agak seronok dapat mesej hari raya! hahah!

ok..nak stop menulis blog dan meluahkan perasaan ni...
nak sambung bikin kerja...!! Yahoooo!!

Comments

Popular Posts