Dendam Jiwa

Ya Allah..
Air mata aku ni senang betul nak gugur..berjurai- jurai terhempas di pipi aku yang tidak licin langsung ni..begitu banyak lekuk- lekuk...
Setelah sekian lama terbuku di hati, aku terus meluahkan apa yang aku rasa.
Penat sudah menyimpannya didalam hati sanubari ku sebagai seorang anak.
Lega betul..tapi aku rasa macam tak payah puasa pun takpa..
Entah semenjak kebelakangan ni aku rasa ada sesuatu yang hilang dalam jiwa aku..
Kenapa aku macam ni..tak seronok langsung..
Ini bukan masalah cinta remaja mahupun cinta gembira..
Ini masalah jiwa..
Jiwa yang serabut...bikin aku lost...
Agaknya, banyak sangat kelalaian yang aku buat kepada Tuhan..
Rasa sangat..
Tapi kenapa aku tak move..still kat tempat yang sama..
Membiarkan diri terus dibakar dengan dosa- dosa basah dan kering..

Entahlah, aku rasa takda magnet yang menarik aku..
Aku sangat kesal dan sedih..
Semuanya diselimuti dengan kesedihan dan kenegatifan..
Ada saja yang tak kena..

Ya Allah...
Jika rezeki masih di langit, turunkanlah,
jika di dalam bumi, keluarkanlah,
jika sukar, permudahkanlah,
jika haram, sucikanlah
jika jauh, dekatkanlah.



Comments

Popular Posts