Nama saya Mardiana...haha!


Esok sudah hari Jumaat..
Aku rasa agak teruja untuk pergi ke sekolah kerana lama sudah tidak ke sekolah..
Duduk di P.Koo beberapa hari..
Setelah selalu keluar sekolah..tiba- tiba rasa penat nak kuar..

Macam malas je nak handle menda- menda tuh...lama sangat...4 hari 3 malam..
Letih ah..

Namun pada kali ini aku menyimpulkan program yang dianjurkan agar menarik dan memberi pengetahuan yang berguna..
Ada belajar sembelihan, menyempurnakan jenazah, pertandingan nasyid dan pelbagai..
Yang paling best handle bubur lambuk!!
Ekceli program-program yang dianjurkan tu sedikit sebanyak banyak menambahkan ilmu pengetahuan.
Cuma part yang paling aku lemah ialah bila tak cukup tidur..
Menciks...macam ada kakak tu leh plak dia kata dia tak boleh tidur..hmm...agak kesian...

Ni dia kumpulan aku..Kumpulan Syaaban

Aku dilantik untuk menjadi mentor kepada satu kumpulan ni..
Mentor?? hahah! Aku bukan minat pun..tapi aku jalankan juga tanggungjawab tu sedikit sebanyak..
Bila berkenalan dengan mereka yang dibawah seliaan aku..aku rasa agak bertuah dapat mengenali mereka..
Aku tertarik dengan beberapa pelajar perempuan yang bertudung labuh dan berjubah..
Sejuknya mata memandang..tutur bicara dia pun agak menyenangkan hati..
Hmm..apa aku mau komen ni??
Sebenarnya, keindahan memang ada pada mereka yang menutup aurat dan mempunyai ciri- ciri muslimah yang sejati..
Mungkin mereka tak secantik macam Rafida (Kasih Alia), Wardina, Azizah Ariffin ataupun Irma Hasmie..
Tapi, ada sesuatu yang tidak aku dapat jelaskan dimanakah kecantikan mereka...
Ianya terlalu sukar diperkatakan jika melihat pada pandangan pertama..hehe!
Semoga mereka akan terus dilindungi Allah..

Yang membanggakan aku..
Group dibawah seliaan aku leh menang nasyid..hahha! tak sangka..ekceli..aku tak membantu mana..just bagi kata- kata perangsang dan sediakan apa yang mereka mau..
Aku tak macam mentor len..siap berlatih- latih dan test power..
Aku just cakap..buat lah sesimple dan semudah kamu..
Tak perlu canggih- canggih..yang penting kamu kerjasama dan enjoy!
Alhamdulillah...Berjaya dorang tunjukkan aksi yang diluar jangkaan aku...hahah!
Yelah...hidup ni kalau ada benda yang mudah kenapa mesti kita mesti rumitkan..

Hmm..Masa program tu juga..ada aktiviti mengacau dodol..
Owh...lamanya tak merasai kehangatan api kacauan dodol..
Hmm! Seronok..lagi- lagi bila nengok bro Hitam!
Hehehe! Manis ah bro Hitam tu...;p
Ekceli..aku just suka je berbual ngan bro tuh...sebab aku rasa dia unik..
Tak semua lelaki aku suka nak kawan...kalau tegur- tegur biasa leh ah..
Ish..tetiba nak tulis pasal ciri- ciri lelaki yang senang aku nak kawan..
Aku ni rasanya macam minat nak kawan kat lelaki yang:
  • Tak banyak cakap..senyap je. (seronok nengok riak muka yang senyap dan seronok bila nengok dia banyak cakap secara tiba- tiba.Hahah!)
  • Pandai buat kerja..(laju je buat apa- apa..nampak macam tak pandai..tapi pandai..kira tak pukul canang ah)..
  • Cool (susah nak explain..hahaha!)
  • Senyuman yang unik!! (nampak macam tak senyum..tapi senyum)!
Opss..
Bluerkk..tetiba cerita pasal lelaki yang suka aku nak kawan..hahah!
Dah! Stop..tapi saja aku nak cita kisah bro Black ni kat blog aku..dia mengingatkan aku kepada seseorang lah..haha!

Apapun..hari ini aku dah menunaikan janji untuk membelikan kuih muih raya nenek..
Lega rasanya..kalau tak asyik bising je..
Aku memang takda masa..ni petang tadi baru ada masa..
Entahlah..harap nenek puas hati..kesian gak nengok nenek..

Esok sekolah!
Tak sabar rasanya nak tau apa kerja- kerja yang kena aku buat..
Tadi Nasir dan bagi hint-hint..yahoo! Banyak kerja yang buat!
Baru tak makan gaji buta..!

Ulasan tajuk:
Kenapa aku buat tajok nama saya Mardiana..
Ekceli ni ah nama samaran aku bila ada orang yang tak dikenali menanyakan nama aku dan nampak mencurigakan...hahah!
Banyak kali ah aku guna..
Aku kan kadang- kadang macam suka- suka je orang nak ajak bual..
Macam masa aku bungkus bubur lambuk kat Dewan Jubli tu..ada pakcik sebok- sebok interview aku...aku jawab je nama aku Mardiana..haha!
Bro Black ngah cedok bubur men mata je ngan aku..diam..tak cakap apa..macam tu ah style dia..
Padahal pakcik tu nak bual ngan dia..dia leh buat bodoh..
Bila pakcik tu blah je..dia senyum dengan sweet dan cakap..hey Yam!...hahah!
Nengok..orang takda baru nak bising..cet!
Tu je..

Comments

Popular Posts