Selamat Pengantin Baru Nurul Aini!


Ekceli aku menghadiri Sambutan Hari Guru peringkat daerah ari Jumaat 27hb 5 2011 tuh..
Sambutan yang diadakan di bekas sekolah lama..
Sekolah yang membawa sejuta 1 dan 2 kenangan..
Masuk je pintu pagar..
Terasa kehangatan memori semalam..
Memori datang lambat..
Memori merentas desa...
dan pelbagai memori ngeri lain..yeahhha!

Event tu abis dalam jam 5.30 ptg..
Gedebak gedebuk..
Kul 6 abis..

Siti meminta aku membawa dia untuk pergi bersolat Asar..
Maka aku membawa dia ke masjid Pekan Nanas..

Sampai- sampai je..
Kami pun berdua pun terus ke tandas..
Sempat juga menjeling- jeling ke dalam masjid..
Macam ada ramai orang yang berkumpul..
Kenapa..
Mungkin ada usrah kot petang- petang..
Tiba- tiba ada plak aku ternampak dulang hantaran..
owh..ada orang nikah..

Masa dalam tandas..aku macam ada dengar nama nurul aini disebut..
Maka..aku pun teringat kat kawan aku yang akan berkahwin pada ari Ahad...Arini ah..
Jadi, lepas je aku kuar tandas...
Aku nengok ah balik..
Sekali jumpa kawan lama..aku pun tanya..
Betul la..itu pernikahan Nurul Aini!
Maka, disebabkan ada hari Ahad aku tak dapat attend..
Tu kira 1 pemberian ah...dimana aku berkesempatan mengucapkan tahniah!!
Aku pun tunggu sehingga majlis akad selesai..
Tak semena- mena..aku menunggu pernikahan kawan aku..
Dengan berpakaian yang agak selekeh dan bermuka tembam akibat pakai tudung lycra, aku pun mengambil gambar dengan dia...

Selamat Pengantin Baru!!

Kebetulan selalu tidak terduga..
Aku leh lupa nak salam cenderahati kat dia..
Padahal ada je sampul dan duit..
Adoi..rasa galat plak..hu3
Namun ku doakan kebahagiaan kalian! Tahniah!!

Comments

Popular Posts