5 Mei 2011


Lama rasanya aku tidak meluahkan perasaan yang berbuku lima di hati ini kat dalam blog aku ni...
Sesungguhnya, masa aku kini banyak aku habiskan dengan aktiviti sekolah dan riadah sesuka hati aku..
Gedebak- gedebuk sudah setahun 2 hari aku berkhidmat di sekolah aku sekarang ni...
Bermacam- macam pengalaman baru aku timba..
Pahit, manis, lucu dan juga hangit melingkari laluan kehidupan aku..
Segalanya berubah- ubah mengikut peredaran zaman dan masa..
Permasalahan yang datang semakin banyak cabang jalan alternatif yang boleh dipilih..

Tepuk dada, tanyalah hati..mana satu pilihan diri sendiri..
Jika itu yang terbaik untuk diri sendiri, maka pilihlah walaupun kadang
kala pilihan itu seperti mementingkan diri sendiri...

Hari ini aku memilih tema 'merah jambu' untuk ke sekolah..
Dengan harapan aku nampak seperti jambu yang manis sekali..hahah!
Manis ke? hahah! Tapi aku suka..jadi aku rasa memang manissss...;p

Perjalanan ke sekolah memang lancar hari ini..
Aku kurang membrek secara mengejut seperti semalam..
Semakin hari kebencian aku terhadap jalan Makasar itu, semakin membuak- buak..
Selalu aku jumpa penunggang motorsikal yang melintas sesuka hati.
Semoga Allah sentiasa melindungi aku dalam perjalanan ke sekolah..

Hari ini juga, aku menjumpai ular sawa yang sangattttt besar di atas jalan raya..
Memang meremang bula roma irama aku lah..
Walaupun ular itu kelihatan tidak bergerak lagi, namun ketakutan
dan kegelian tetap ada..
Lihatlah...ular kat area Makasar tu pun suka melintas sesuka hati..
Bukan saja ular, malah biawak juga..
Berpuluh- puluh biawak mati dilenyek begitu saje..
Aku rasa seperti berjalan di taman biawak dan ular..
Itulah keunikan bekerja di Bunut..

Pada hari ini juga..aku mengalami satu kehilangan yang amat aku terasa..
Pencil case aku ilanglah..pencil case yang berbentuk Zebra..yang sangat shummelll itu!
Ada banyak pen yang aku sayang dalam Zebra itu..
Pendrive aku juga ada dalam bekas tuh!
Bertahun- tahun aku menjaga..kenapa ilang begitu??
Ini semua adalah kerana kecuaian aku sendiri..
Tidak perasan akan kehilangannya...aku pun tak pasti dimana ilang..
Adakah di sekolah atau di rumah?
Memang bukan jodoh dengan Zebra itu..maka, aku terpaksa meredhakan kepergian 'mereka'..(pen pilot kaler blue from mid valley, pembaris besi yang ku simpan since form 6, pemadam faber castell, pen merah rm1.40, pen pilot kaler black from Pekan)..huaggggrgghhh!
Semoga kamu bahagia bersama tuan baru mu..
Aku?
Usah kamu semua gusar..kamu hilang pun kerana aku..maka, aku akan belajar menerima kehadiran mereka yang baru..
Tapi.....
Memanglah yang semuanya boleh berganti, tapi tidak sama!!
Adoi...

Lagi 1, perkara yang agak tidak berapa senang sangat ah...
Usikan kawan- kawan aku kat fesbuk..
Memanglah gurauan..
Tapi gurauan mereka memang bermakna..
Adoi sekali lagi..
Aku pun tak tahu macam mana mau menjelaskan..
Dah elok- elok aku lari, tiba- tiba timbul gosip aku sudah kapel dengan 1 insan tuh..
Aku pun segan..
Segan ah mau tunjuk- tunjuk akan kekapelan ini..
Bukan apa..
Sangat memalukan bila hubungan itu terputus di tengah jalan...
Seterusnya menjadi bahan ketawa mereka- mereka yang mengikuti perkembangannya..hahah!
Bahan ketawa mungkin okey lagi..
Tapi yang tak paling tak besh bila hati insan lain disakiti..kesianlah..
Bukan aku tak ingin berumah tangga, cuma aku rasa aku perlu bersedia sepenuhnya dan hero yang memang untuk aku pun belom muncul lagi dengan terang- terangan...
Maka, aku akan terus berkawan dengan sesiapa saja sehingga aku sudah bersedia..
Apa- apa pun, terima kasih kepada kawan- kawan yang bimbang tentang diriku ini..heheh!

Kesimpulan cerita aku pada hari ini..
Bersedialah untuk menduga apa- apa yang akan berlaku sebelum kita memutuskan sesuatu..
Mungkin takdir sudah menentukan segalanya, tetapi kepuasan tersendiri akan lahir bila kita sudah berusaha..!
Aku sedang berusaha untuk..........................hahaah! cakap je pandai..berusaha dan berusaha..
Tapi, tidur jugak..hmm...tidak bermotivasi langsung..;p

Comments

Popular Posts