Pilihan, terpilih dan memilih...


Wah! Kamulah pilihan!
Wah! Kamu terpilih!
Wah! Aku akan memilih kamu!

Ehm...ada tak perbezaan dengan semua ungkapan tu?
Situasi mana yang paling seronok untuk menikmati ungkapan itu?

Situasi 1: Mendapat kerja buat Kajian Tindakan.
Situasi 2: Mendapat wang saguhati.
Situasi 3: Masa dengan seorang lelaki yang baru kenal tak sampai sebulan.
Situasi 4: Masa ngah jalan- jalan, ada promoter datang.
Situasi 5: Masa ngah ada pemilihan pucuk pimpinan baru.


Owh..sangat banyak contoh situasinya kan?
Nampak macam menarik kan?.. bila menjadi insan pilihan, terpilih dan boleh memilih..
Tapi tak semua situasi boleh berjodohan dengan gembira bila ungkapan itu diucapkan..
Pernah tak kita berfikir apakah impak yang akan berlaku jika ungkapan- ungkapan tersebut diucapkan kepada insan- insan yang ada disekeliling kita?

Owh..sesungguhnya..
Pada hari ini aku tidak gembira dengan ungkapan macam best tuh....
Tidak seronoklah...
Tapi itu lah lumrah dalam kehidupan..
Aku cuba menjaga hati semua..
Tapi adakah aku akan selamat dengan perlakuan aku ni?
Hhaha!
Menakotkanlah...!!

Namunnnnnn......

Aku mau ungkapan pilihan, terpilih dan memilih untuk keadaan..:

Aku dapat memilih teman hidup aku yang aku suka dan orang lain restu dengan pilihan itu kerana dia pon memang mau menjadi insan yang terpilih untuk aku! :)

Aku mau pilihan yang diberikan kepada aku adalah bukan kerana insan keji itu yang memilih, tetapi aku terpilih kerana aku adalah pilihan bos untuk melakukannya!

Bukan senang mau menjadi insan terpilih, maka dengan itu janganlah terlalu memilih dalam memilih pilihan yang dihamparkan..heheh! (mampukan memilih pilihan itu?)

Aku mau memilih lagu kegemaran aku masa Hari Aspirasi Seni untuk menjadi pilihan yang tepat dan orang lain turut memilihnya!

Huhhuhuhu...

Sudahlah...
Aku dah pening...
Maka aku akhiri post kali ini dengan satu ayat motivasi untuk aku!

Pilihan terletak pada diri sendiri! Maka, apabila ia sudah terpilih, aku harus yakin dengan memilihnya untuk diri aku sendiri..
Disamping berdoa agar, pilihan yang terpilih itu tepat untuk aku..;)
Namun aku juga harus berasa redha jika aku bukan insan terpilih untuk sesuatu kejadian itu..
Amin....


Comments

Popular Posts