KL..Kukup Laut or Kuala Lumpur?

Semalam anak murid aku call..
Die memberitahu akan perkhabaran tentang dirinya yang kini sudah menjadi orang bujang!

Dia tanya, aku kat mana? Aku cakap aku kat KL..
Dia leh cakap Kukup Laut ke cikgu? Ceh! Aku dipermain- mainkan..aku pun tak terfikir dia akan sekreatif begitu..Secara jujurnya, aku lebih banyak ke KL-Kuala Lumpur berbanding ke KL- Kukup Laut walaupun KL- Kukup Laut tu sebenarnya lebih dokek dari umah den!

Yer, macam- macam aku bikin di KL ni..
Tapi benda yang paling ketara yang aku bikin ialah tidur dan bangun tidur sesuka hati aku..
Seronoknye..tapi, tak seronok juga bila dah 2 minggu macam ni..Rindu pula nak balik rumah dan bergaduh- gaduh dengan semua orang..sibukkan diri..dan merasai bahang kepanasan Kg.Sawah!..

Aku cakap kat abang aku..Kg.Sawah memang panas..walaupun duduk di dalam rumah.. Tapi dia gelakkan aku, ketawa sambil matanya menjadi sedikit kecil dan tahi lalatnya ke atas ke bawah..hahhah! Weh abang! If ade peluang datang ke Kg. Sawah..Rasalah kepanasnya k..haha! Nway, kerja style Fina yang abang ajar, akan ku praktikan sendiri nanti...sebelum ni..memang tak reti ah guna mesin tuh..hahah! Umur dah 25 tahun tuh..hu3

Namun, KL memang seronok untuk berbelanja..maka, kenalah simpan wet yang cukup untuk berbelanja..

Antara agenda yang aku buat di KL- Kuala Lumpur pada percutian kali ini:

  1. Hantar Ayuni dan tunggu Ayuni selama sejam di Kondo One Plaza..berdepan dengan UNITAR, belakang Balai Polis Dang Wangi.
  2. Pergi balik ke hentian bas Bukit Jalil, beli tiket Ayuni dan hantar Ayuni dan kembali semula ke Sentul dengan segera kerana belum mandi.
  3. Berjumpa dengan sahabat baik semasa di Universiti Malaya, Siti Masnita dan Mardiah Abdullah. Seronoknye..
  4. Bertidur-tiduran mengganggu Ita di rumahnya, Pantai Dalam.
  5. Berjumpa dengan abang aku yang baru aku tau rupa- rupanya dia adalah seorang penyanyi! Dan dia mungkin akan convert kerjayanya untuk menjadi pramugara MAS. Disamping untuk bertukar cawangan ke Cawangan Jalan, tapi sebelum tu mau ke KADER dulu katanya. Mana- manalah abang..asalkan u tak tensen dan menghisap rokok yang diletakkan di bawah timbunan kain buruk.
  6. Pergi wedding kat Hotel Singgahsana..makan memang sedap..aku duduk betul- betul depan penyanyi..(aku juga rupa- rupanya duduk di sebelah penyanyi)!.
  7. Shopping kat Chow Kit..Borong semuanya..aku balik ni nak jual beg. 3 beg RM100 je..aku beli, belas2 ringgit je..Gila murah..ade rezki aku mau buka kedai serba serbi..jual2 handbag, selipar, dompet, tudung2...memang leh untung kalau laku..
  8. Makan- makan dan makan- makan...
  9. Pergi ke pameran kete..dapat tin Honda je..he3 Tapi jumpe Pierre Andre tuh..wow!
  10. Jumpa Caca! Dia mau jadi polis..gerak- gerak Khas..Gud Luck! May Allah Bless u!
  11. Dan lain- lain..hehhehe..penat nak taip dah..

Senyuman manisku di Mid Valley! hahah!

Comments

Popular Posts