Cerita Hari Ini

30 Julai 2010..Jumaat.

Seawal jam 0400 aku dah bangun pergi mandi..memberanikan diri pergi mandi..tak pernah aku bangun seawal itu just untuk pergi mandi je..
Semua ini berlaku gara- gara kucing yang selama ini aku agung- agungkan telah mengalami sakit perut lalu dia membuangkan hasil kesakitannya di bahagian kaki aku..dari peha sehinggalah ke betis seletannya.. Erm...masker tubuh! Tak payah g spa mane- mane.. dia muncul sendiri..

Aku selalu tido terjaga- jaga... biasenya, terjaga sebab memang terjaga sendiri atau mimpi yang tak indah..Macam pagi tadi aku terjaga macam biasa dan merasa ada kebasahan yang luar biasa di tilam dan di badan ku..

Mengingat kembali cerita pagi tadi..
Aku jadi kaget sebentar...kenapa harus aku melakukan begitu..
Bila ada rase sesuatu tuh, aku pon raba- raba ah..(gelap) terpaksa raba..
Mase tuh, hidung aku takde terbau ape-apa lagi..
Aku rase macam ada seperti satu adunan kuih..
Aku leh colet dan menghidunya..Beberapa kali..ade dah baunya..aku dah agak..ni mesti tahi..
Aku raba pula kat seluar aku..mane tau aku mimpi yang bukan- bukan..
Erm..bukan aku...
Aku bangun terus dari katil dan bukak lampu!

Makkkk OOOiiii! Kaler kuning....! Mase tuh..bau dah mula merebak...busukkk!
Aku tak mampu berkata apa- apa...Menahan mual dan terus lari ke bilik air..
Basuh semuanya..
Ada ah dalam setengah jam aku kat dalam toilet..

Inilah kucen itu..yang membuat adunan masker asli untuk kaki ku..Tanx Ucuk Acin!

Hari ini aku sampai ke sekolah jam 0730 pagi..
Pas mandi seawal 0400 pagi..ia menjadikan aku bertambah- tambah lena bila merebahkan badan ke katil semula..
Pukul 0615 baru aku terjaga..
Pagi tadi hujan..so, tak boleh drive macam biase..kena bawa slow..
Aku perasan, macam ada sesuatu tak kena pada kereta abah yang aku pinjam..

Bila aku guna gear 5...tiba- tiba boleh plak dia ter free gear sesuka hati..
Beberapa kali percubaan ke gear terus menerus mencapai kegagalan..
Aku fedup..aku bawak je guna gear 4..
Teruklah..

Sampai di sekolah..aku takde mood mengajar..
Mula memikirkan macam- macam..
Pasal kereta..dah la pakai kereta abah..malu plak bila time aku pakai..macam- macam plak ragamnya..
Nak buat camne..kete pon dah lama..huk3

Aku mengajar macam biasa..
Subjek English 2 masa... Pengurusan Tingkahlaku 2 masa..

Hati tak senang,aku g buka enjin kete..cek air..
Huh! Air kering...takde air... Nasib tergerak nk nengok..kalu tak, memang makin teruk ah kalu temperature kete nek time aku driving..Jauh plak tuh dari sekolah nak ke rumah..huk3

Lepas abis waktu, aku kuar g belakang makmal..
Memang tu port melepak..dari cikgu- cikgu sehinggalah ke tukang kebun..pakcik dan makcik..
Dalam tengah bual- bual dengan rancak..
Datang ah sorang ustazah yang berumur 28 tahun..bukan 27 tahun..
Kira muda lagi ah...belom berkahwin..

Ngah bual- bual boleh plak die menegur style aku berpakaian..
Dia kata aku macam budak sekolah menengah..budak- budak..
Sebab baju aku ngan tudung aku tak sedondong dengan kaler baju..
Suka hati aku ah nak berfesyen macam mana..
Pastu dia siap cakap pasal sandal aku yang berwarna hijau kebiru-biruan yang selalu aku pakai tuh..
Pastu cakap pasal suara aku plak..
Pastu siap cakap cara jalan aku...
Adoi..semua die mau komplen kah??
Kenapalah ada spesis orang yang suka komplen- komplen style orang..kalu style sendiri mengancam takpe gak..aku nengok kasut dia pakai tuh. nenek aku pon tak suka nak pakai.. Bukan belagak..tapi hakikat..
Takpelah..mebi itu cara dia untuk mendapatkan kegembiraan....maafkan jelah..

Pastu aku dan beberapa member terus blah meninggalkan persidangan dan menuju ke kantin..
Mase balik dari kantin...sempat kitaorang mengumpat ustazah tuh... hahaha!
Ustazah tu ada skandal ngan kerani gatal sekolah aku..yang bermisai lebat dan tiada bergigi..
Owh..itukah style die?? Erm..gempaknyerrrrrr...hahaha! Suke hatilah..

Mase nak balik sekolah tadi..ustazah tu ade tegur aku..tiba- tiba jer..
Tanye aku g solat hajat sekolah tak malam ni..maaflah..aku tak dapat pergi..jauh dan kete rosak..


Ni waktu Nasir mengajar.. Aku tak tahan gelak bile nengok Nasir pakai cermin mata tuh.. Memanglah, diakui kadang- kadang kitaorang pon terpaksa meng'khas'kan diri..
Bape kali dah Nasir ajar dak ni baca suku kata...mula- mula ok..bila tanya lagi sekali..lain dah bunyik..hahaha!

Nasir berpura- pura nak tertido bila mendengar cari dak ni membaca.. Aku pon rase leh tertido lah.. hahahaha! Takpe anak muridku...usaha lagi!

Ni lah baju yang aku pakai dan ustazah tuh komplen.. Agaknya kena pakai tudung oren kot..hahaha!
* tiap- tiap kali aku upload pic..mesti pakai tudung pink.. Akceli, tudung ni senang nak dibentuk dan aku masih kekurangan tudunglah..;p


Budak yang bersongkok dan betul - betul ka sebelah aku tuh..nama dia shamsul.. Dia nilah yang cakap ngan kawan- kawan dia nak kapel ngan cikgu.. hahaha! Tadi mase bual- bual ngan mereka, boleh pulak mereka minta adakan kelas tambahan matematik.. Aku jawab, malas ah cikgu..hhhahaa! Cikgu mau g dating.. Pastu si shamsul tuh laju- laju cakap nak pinjam moto pakcik dia nak pergi umah aku...nak nengok boyfren aku katenya..hahaha! Adoi..macam- macam anak murid punye keletah..


Kete Abah yang aku pinjam dan dah di hantar ke bengkel..Mula- mula bagitau abah.. Abah macam marah..dia suruh aku uruskan sendiri.. Abah ngah ade sakit darah tinggi, dia kata malas nak pikir- pikir... Tapi dah namanya abah dan anak..last2 abah amik kunci dan cek.. Pastu swoh aku hantar ke workshop.. Maaflah abah..Akak kalu boleh tak mau susahkan abah atau mak atau sesiapa pun..Memandangkan gaji aku tak masuk lagi..kos pembaik pulih akan dimasukkan ke dalam bil hutang- hutang ku..hahhaa! Inilah permulaan satu kehidupan sebenar..huhuhu! Duit memang penting!


Comments

pasni jGn upe uplOd pic us-tadah 2yew .

Popular Posts