Repekan 2 setengah pagi....

Jam menunjukkan pukul 2.19 pagi..
Faizal dah lama mimpi indah...terdengar bunyi dengkurannya yang melegakan aku..
Aku, suka hati melayan internet sehingga lewat malam..
Sesekali terdengar bunyi kenderaan yang lalu lalang dihadapan rumah sewaan Faizal ni..
Bunyi motor, lori, kereta....
Sesekali bunyi cicak...
Lama aku tak dengar bunyi lembu, barangkali tuan lembu sudah punya port lain untuk membawa lembu- lembunya bersiaran tatkala meniti subuh..

Diam tak diam..2014 akan melabuhkan tirainya..
Semua disekeliling aku sudah banyak perubahannya..
Begitu juga aku, semakin hari semakin bertambah berat badan..semakin membulat wajah ini..
Aku cuba untuk mendapatkan kembali bentuk badan ideal aku yang sebelum ni, entahlah...ahaha!
Cita- cita dan realiti amatlah berbeza..
Setelah berusaha untuk memcapai cita- cita, aku mesti mendidik diri ini untuk berpegang pada rezeki, juga qada dan qadar...
Semoga Allah memberkati kehidupan aku..
Kadang kala aku mendengus sendirian, lain di mulut, dan pasti lain di hati..
Bila aku sedar yang sebenarnya Allah maha mengetahui , aku berasa malu dan tersengeh memikirkan perangai yang culas ini..

Lagi seminggu dah mula sesi persekolahan baru..
Kalau panjang umur, murah rezeki SK,,.. akan menjadi tempat aku mencari rezeki dan mengejar keredhaannya..walaupun sebenarnya aku agak canggung dengan persekitaran sekolah tu..haha!
Bukan kawan- kawan yang menjadi masalah, tapi entahlah..sukar untuk digambarkan..
Tapi selagi ada anak- anak murid, aku akan rasa bersemangat...

Ya, seronok dapat cuti...
Sejak tutup sekolah, aku tutup terus beg aku..
Nak nengok kotak pencil Zebra aku pon malas...haha!
Cuti ni aku habiskan masa dengan melayan diri sendiri..
Almaklumlah, belum ada diri- diri yang lain yang perlu diselesaikan selain suami aku..
Alhamdulillah, suami aku tak banyak cincong..
Lepas siapkan sarapan pagi, aku pon berlingkar macam ular...
Baju- baju aku basuh waktu malam..pasal malam sejuk..haha!
Ceh, alasan..kalau tau mak aku,,,mampus kena maki..

Aku merajuk ngan abah..
Ada perkataan yang abah cakap buat aku sedih..
Dah beberapa hari aku tak call umah..
Lastly mak mesej... call mak..huhu!
Ntahlah, rasa nak merajuk..maka aku merajuklah..
Biasanya aku tak amik port..tapi entah kenapa aku rasa macam kecik ati..
Allah je tahu perasaan aku tatkala ini..
Sabarlah Tini..semua ini hanya pinjaman...

Beberapa kebelakangan ini, aku nengok Malaysia macam diambang kekusutan..
Susahlah...semua barang naik harga..
Bukan tak boleh, cuma tadbir urus memang tunggang langgang..
Teknologi makin canggih, tapi rakyat makin kebelakang..
Sedih plak bila nengok Malaysia macam ni..
Tak guna dapat Sejarah A+ bila sejarah tidak dihayati....
Baik dari pihak itu ke pihak yang lain..
Makin banyak Melayu yang bikin benda bukan- bukan..
Amat merisaukan..
Anak- anak murid Melayu aku, dari kecik dah nampak gaya gangster yang merundumkan diri..

Kes suruh hisap 'anu' dalam tandas...murid tahun 1. Lepas tu pandai cakap bohong dan melawan cikgu sambil tangan dimasukkan ke dalam kocek.

Kes cakap tetek cikgu besar..itu memang realiti.. Biasa dah nengok tetek besar gaknya..

Kes kesalahan ejaan masa bikin paper BM.. semuanya bahasa SMS..

Semuanya macam tak boleh berfikir...
Macam manalah keadaan akan datang..
Hanya Allah yang tahu...


Aku dah merapu..
Selamat malam Malaysia ku.....

Haha!! aku beberapa tahun lepas! Single lagi maaaa....Inilah kereta pertama yang aku bawa!..bumbung bocor..kena pakai payung dalam kete time hujan..kelakor ah...now, this car was transformed to merah hati..


Comments

Popular Posts