Getah- getah malam..

Aku baru siap mengemas rumah..
Kenapa malam- malam hari baru nak mengemas..
Jawapan adalah kerana my Raja Gopal dah pergi bekerja..
Dan....dia dah tak sebok menyerakkan rumah..

Berek polis lama yang aku duduk ni serba serbi klasik dan semua kelengkapan memang zero..
Maksud aku dari segi peralatan elektrik..lampu kalimantang, kipas syiling, plug..semuanya takda..
Orang lama yang pindah, angkut sekali semua barangan tu..
Aku pun heran, apasal la suka sangat amik harta kerajaan..

Jadi 2 3 hari ni, Faizal terpaksa menukang dan menyerakkan rumah..gerudi sana, gerudi sini..
Off elektrik...dan on elekrik..
Maka, time dia buat kerja, aku pun buat kerja la..
kerja aku ialah berlingkar di lantai seperti dugung kekenyangan..
Aku tahu Faizal mesti sakit hati nengok aku bersenang lenang..
Lepas tu dia dengki, dia sengaja tak alas lantai ngan surat khabar time menggerudi dinding...
Saja dia menambahkan kerja aku..
Aku sengeh jela, sambil jeling- jeling dan biarkan dia mengotorkan lantai..
Berdebu, hitam dan bersepah..

Now, dah siap kerja aku..
Sapu, mop dan lap..
Aku nak test juga serakkan rumah...tapi malas ah..nanti muncung plak abang polis tuh..
Pembersihlah sangat...
Nasib la dia tak terlalu pembersih macam husben kawan tu...siap raba papan penyandar katil time nak tido..
kalau berdebu, mampus kena marah kawan aku tuh..
Wah!! sangat takot..
Betullah, Allah hanya mentakdirkan sesuatu pada kemampuan kita...
Belajarlah redha dan bersangka baik..

Tadi kami nengok rumah area Senawang...
Mak oi harga!
Memang melambung- lambung..
Tapi andai ada rezeki kami...dapatlah rumah tu..
Bolehlah untuk tempat berteduh..

Cuti seminggu macam tak cuti aku rasa..
Setiap hari ada je benda kena bikin..
Ops..malam ni baru ingat kena update e-operasi..
Terhegeh- hegeh nak bikin..
Aritu masa sampai negeri ni, semua data aku hilang..
Hebatkan permainan orang- orang atasan yang bikin konspirasi..
Haha!
Ish...tak baik la aku ni..bersangka buruk pulak..

Esok Acad Mijan my baby londot nak datang Johol..
Hope dia happy...!!

Sebenarnya aku nak abadikan 1 benda..;


Masa aku belek- belek intenet tadi..boleh plak ada iklan pasal tudung ni..
Ada ke orang beli design getah dibawah leher ni ek..
Mangsa fesyen jugalah..
Rasanya tak perlu kot bergetah-getah bawah leher tu..
Nampak canggung..lagi- lagi buh brooch yang macam janggut tu..
hehe! maaflah, aku memang pelik sikit dari orang..
Harap, janganlah keluarga terdekat pakai tudung ala- ala ni..kasihan..
Rasa macam boleh bikin lastik..
Atau fungsi getah dibawah leher tersebut adalah untuk memecahkan lemak bawah dagu dengan bikin senaman lastik setiap 1 jam..haha!

Ala, saja je aku mengomen..
kot la orang ni terbaca pasal komen aku..Mungkin dia akan membuat design dengan lebih simple, elegen dan mampu milik..yang penting tutup auratnya..

Ok..stop..!



Comments

Popular Posts