Sipian Awal March

Pejam celik dah bulan March rupanya..
Alhamdulillah...aku bersyukur dengan segala ujian dan rezeki yang dibentangkan kepada aku..
Namun sebagai manusia biasa, sesungguhnya aku memang tidak pernah puas dengan apa yang diperolehi...

Aku masih berada disekolah tatkala ini..
Masa beginilah aku mengambil peluang untuk mengisi masa aku yang aku senderi yang punya..
Ya...kenapa aku lambat pula balik sekolah...
Sebagai seorang pendidik tugas kami bukan hanya ada pada jadual waktu, biasalah kerja lebih masa..
Kerja lebih masa yang tiada pun imbuhan 'overtime'...
Nampak macam kerja 'half day', realitinya... kami juga seperti penjawat awam yang lain..haha!
Itulah kerjaan manusia, terlalu banyak menilai dari luaran..
Eh...manusia tu aku juga kan?
Hmm..aku ni pula bermasalah terlalu banyak menilai disebalik kejadian...alam yang tersirat..
Entah betul atau tidak, bergantung kepada kepercayaan diri sendiri..

Dalam bulan 3 ni aku kena stay lebih kat sekolah sebab nak melatih murid bola jaring..
Ya, menjadi jurulatih yang letih..haha!
Of coz lah penat, bila sampai rumah memang lepaklah rasanya..
Nak baring merehatkan diri macam susah juga nak buat sebab akan terfikirkan kerja- kerja rumah..
Kerja melayan orang rumah pula..
Kerja masak, kemas dan korea!!
Korean Show memang hantu la...
Hiburan mereka memang menghilangkan segala rasa streess..
Serius..setelah seharian bekerja, nengok je drama korea rasa gembira lain macam..
Untuk segera bertemankan korea, laju- laju aku pergi ke dapur dan mencipta menu untuk santapan my Raja Gopal..kih3.. ampun ..walaupun hero korean memang kacak, syukurlah kerana masih ada Raja Gopal yang sudi menemani tidur malam ku (kadang- kadang je sebab dia punya kerja macam- macam jadual)..hangit juga la kadang..tapi kadang lega sebab aku boleh melayan korea sesuka hati..
Ya Allah! memang besar sungguh kekuasaan mu..kau memberi sesuatu mengikut kesesuaianku..
Semoga aku terus menjadi hamba yang bersyukur..

Aku nak cerita sikit pasal pengalaman duk kat tompek orang ni..
Haha! kalau dulu aku asyik nampak lembu je..sekarang ni lembu susah nak nampak...
Sekarang ni aku akan banyak nampak kerbau dan kambing je..
So shomel lah makhluk Allah tu..
Aku gembira..
Keadaan tempat sekarang ni memang terlalu klasik..hahah!
Susah untuk aku merewang..
Serba serbi jauh..
Lepas tu sekarang aku kena minta izin..
Kalau dulu, jalan dulu baru minta izin n dah minta izin siap- siap kalau jumpa dengan Raja Gopal..
Sekarang ni, aku memang banyak duk umah jelah..
Ada kawan- kawan ajak jalan kuar, aku setuju aje..
Tapi aku terpaksa bagi jawapan ala klise je bunyiknya selalu..hmmm
Padahal Raja Gopal tak bagi kuar...
Sampai sekarang ni aku masih ke sekolah pakai kasut buruk dan menyakitkan kaki tau tak..
Nak tunggu dia bawa aku time off memang susahlah nak jumpa..
Kalau dia off aku plak tak off..
Hmm...
Moga hati dia lembut nanti..
Aku memang suka merayap sorang- sorang sebab puas aku dapat barang yang aku suka..
Macam hari tu terpaksa aku beli kasut Bata yang menyakitkan kaki dan pinggang..
Sebab memang dah takda pilihan..
Bukan berlagak, aku memang tak boleh pakai kasut sesuka hati.
Mungkin kaki aku dah terbiasa dengan sesuatu yang selesa dan simple..macam biasalah rega dia memang ah mahal sikit..tapi sangat berbaloi.. dah banyak kali terkena kalau beli kasut yang biasa, memang jangka hayat tak lamalah kasut tu..
Nanti cuti seminggu aku nak chow balik kampung! yahooo!!
Seronotnya!!

Sekarang baru aku tahu,

Hujan emas ditempat orang, lagi best hujan batu dinegeri sendiri..!

Hmm..alhamdulillah Rumah 1 Malaysia mak dan abah dah mula dibikin..
Maafkan akak mak dan abah, hanya itu yang mampu akak tolong..
Untuk sediakan banglo akak memang tak mampu..
Terima kasih sebab melindungi akak selama ni..
Walaupun rumah kita buruk dan kecil, akak gembira menjadi salah seorang penghuni syurga dunia tu..he3
Terima kasih kepada Raja Gopal sebab tidak menilai saya berdasarkan rumah kediaman yang mak ayah saya tinggal..

Ok! Nak stop...solat Zohor dulu before latih budak!
Aku bakal jadi Puteri Gopal pasni...dah mula gelap....................memang gelap pun/..;p

pic syiok sendiri!


Comments

Popular Posts