Kehilangan dalam Integriti Keyboard...


Kursus Integriti..

Ada kursus Integriti di Sek Keb Sri Kembar tadi..

Walaupun aku rasa berat kaki untuk menekan pedal minyak.ku gagahi juga.
Bangun di waktu pagi..

Sakit la bahu...
So sebelum g kursus tu aku rasa kena urut la bahu ni..
Aku pun membelokkan kereta ke arah kampung yang namanya..
Kampung Parit Kahar...area Ayer Baloi..

Pagi- pagi dah bertandang uma nenek tu..
Maka aku pun dengan menadah bahu untuk diurut oleh nenek tu..
Suka aku urut dengan nenek tu sebab nenek tu masih gagah lagi..
Bila melihat dia...otomatik aku teringat arwah moyang kesayangan aku..

Sedihnya bila melihat dia melambai- lambaikan tangannya bila aku balik..

Berbual dengan dia macam- macam ilmu yang dia turunkan..
Umur dia dah 80 tahun lebih..
Tapi masih sihat..

Arini aku dapat satu tips..

Dia kata kalau nak buang angin dalam badan, sihatkan badan..
Minumlah air beras sangai..
Aku lupalah bahasa melayunya nak sebut cne..
Sangai tu macam memasak tanpa minyak di dalam kuali sehingga masak.
Beras tu disangai sampai la bau mangit dan berwarna hitam keperangan..
Lepas tu bikinlah air macam bikin air kopi atau teh..
Buh gula sikit..
Aku dapat minum sikit pagi tadi..
Ehm...rasa beras bakar..

Berbalik pada kursus tadi..

Apa yang aku dapat ye..
Dapat nengok orang..
Jumpa akak2 yang lama tak jumpa..
Ada yang cakap lama tak nampak aku n ingatkan aku dah pindah Kuala Pilah..
Haha!
Dorang kata aku dah malas pergi meeting..
Ekceli..
Malaslah nak pergi meeting..
Kalau meeting ni, kadang sebenarnya dah ada keputusan kat pengerusi..
Cuma nak ikot prosedur je..dokumentasi amat penting..
eceh..alasan la aku ni...

Minggu ni, aku rasa sangat suka lagu Kehilangan dari Firman..
Aku ulang banyak kali kat radio..
Sambil mendalami musiknya..

Sebenarnya aku ada angan- angan baru..!
Nak belajar main keybord la....
Tapi ada orang tu cakap..jari dah keras baru sibuk nak main..
hmmmm..
??
Entahlah...hahahha!
Berangannnnsss....

Boleh wat...sukatilah...



Comments

Popular Posts