Insan Tahi Lalat..

Malam tadi aku bermimpi berjumpa boyfren lama..
Boyfren yang aku kenal masa keje kat PTP dulu- dulu..
hahah! banyaknya boyfren..ala...kelakar2 aje...
persahabatan musnah selepas aku masuk UM...ha3
sangat kelakar..kawan macam tak kawan pun..
jarang berjumpa..apatah lagi berdating..dia kawin masa aku tahun ke2 kat UM..ha3
muka macam apek n ado taik lalat atas bibir..
dalam mimpi tu, aku leh terjumpa dia kat nama tempat..bukit senyum..
ntah kenapa bukit senyum tu leh muncul dalam mimpi aku ni..walhal aku takde pun cerita- cerita pasal bukit sebelum tidur..ingat pasal Apek tu pun takde..

so, aku google la...ada ke wujud bukit senyum tu?
emm...
ada kat jb, ada kat perak, ada kat batam...banyaknya...!
kenapa ye tetiba dalam mimpi ada sebut pasal bukit senyum..hmm!
jaohnya misteri itu..malas nk fikirlah..

kenangan berkawan dengan Apek masih ada tinggal dengan aku..
kemana- mana saja aku bawa..
ahahha!
benda tu adalah.....my henpon number la..! lama betul dengan aku..
ekceli malas nak tukar pasal dah lama pakai..

Selain Apek...insan yang bertaik lalat yang pernah ada tali perhubungan ialah anak murid aku sendiri..
Namanya Naqib..
Hmm...budak ni..bertaik lalat dan adalah anak murid yang paling aku percaya untuk pegang henbag aku..
Baiklah budak ni..
Dia eksiden masa pose aritu..
Sangat sedih masa aku melawat dia..
mulut bengkak..
bapak dia cakap 'atas bibir dia abis, daging ilang dan gigi patah depan'..

so, apakah imaginasinya jika dengar begitu..?
aku sebak..sedih...
aku bayangkan si budak ni akan jadi sumbing..
maka aku melawat la dia..dan entah kenapa air mata aku leh gugur masa nengok budak tu..
sedih wooo..
tu baru anak murid yang aku jaga selama hampir 4 tahun.. entahlah..
tahun depan dia dah kena pindah ke sekolah menengah..
tapi banyak kali dia rayu takmo g sekolah menengah..
kalau ikotkan aku, boleh je..tapi, kehendak peraturan dia kena pergi juga..
tapi jauh disudut hati aku, aku risau nak lepaskan anak murid aku yang 4 orang tu..
sebab kebanyakkan bekas anak murid aku mesti berhenti sekolah dan ponteng sekolah kalau naik ke sekolah menengah..!
ni aku hangin ni...huk3

bila aku selidik kenapa takmo sekolah lagi?
(aku tanya kat shamsul..ex murid aku)
- cikgu membebel..
- cikgu tak cantik..
- benci nengk cikgu..

see...??
alasan tak munasabah la..

bab cikgu membebel tu..aku ni kaki bebel juga..tapi dulu dia rajin sekolah je..

alasan cikgu tak cantik..aku ni lagi la tak cantik..jerawat berbatu-batu..baru- baru ni je licin sikit..hehe!

hmm..ntahlah..risaulah.. berkali- kali aku pesan, jangan berhenti sekolah..hope, kawan aku kat sekolah menengah tu..cubalah jiwai anak murid aku tu..takmo la bagi dorang berhenti cpat...teruklah masa depan dorang..

Berbalik kepada Naqib..

Dek kerana murid ramai tak datang sebab UPSR..
aku pun bawalah dia jumpa dokter..nak repair gigi dia yang patah sekerat tu..kan buruk kalau senyum..
aku nak anak murid aku ada wajah yang manis walaupun OKU..hmm

so, dengan senyuman yang amat manis...ceh! aku pun menuju ke kaunter..
mulanya dia kata, harini untuk yang ada temujanji je..tapi dia bagi jugak..
haha! rezekilah..
dapatlah Naqib gigi baru..

Masa mula masuk jumpa dokter, dia kata ni anak puan ke?
hahah! anak puan??? muka aku ni ada rupa ibu yang ada bujang umur 14 tahun ke??

'eh tak la dokter, ni anak murid saya je..'..
haha!

'maaflah cikgu, muka ada iras- iras'...
hmmm? iras?
haha!

ape- apelah dokter..janji gigi anak murid siap..
memandangkan si Naqib tu berkeras nak aku teman dia, terpaksalah aku nengok dokter bikin...duduk macam mengobseb orang..
manja betul bujang ni..dah besar kot..takkan cikgu nak layan macam baby..adoi..
dalam tu macam- macam si pembantu dokter tanya..segan lak rasa..hehe!
tanya pasal sekolah la, anak murid la, duk mana la..hmm..
nak ilangkan rasa nerbes mak anak umur 14 tahun ni ek?? haha!


hepilah aku rasa arini..
kepuasan yang lain..
aku bukan saja cikgu, tapi aku juga ibu lakonan..haha!

Taarra!! siap dah!





Comments

Popular Posts