Mengharap Pendek Berambus.....

Ramadhan datang lagi..syukur kerana aku masih dipinjamkan dengan segala kenikmatan dan kesempatan yang sangat berharga... Aku gembira...syukur..

Namun, aku masih manusia biasa yang punya hati dan perasaan yang amarah seperti syaitoooonn!

Entahlah serba salah dan serba geram rasanya..
Benda ini tak boleh dibendung.. sakit hati aku..hilang segala kebebasan..

Cerita ini ialah cerita tentang si duda pendek anak jiran aku..
Nama dia Pendek Pig!! Yes! Aku sangat marah tatkala menulis entry ini...
Seriuslah..
Ada sesuatu sebab dia aku kena marah ngan mak aku..
Menyampah seh...

Kenapa aku marah si Pendek Pig ni?

Nak dipendekkan cerita..
Beberapa minggu sebelum- sebelum ni, suar kecik aku ngan adik beradik semakin kurang dan kurang..
Yang herannya, lepas beberapa minggu mesti ada je nampak suar- suar kecik bertebaran dikawasan yang tak sepatutnya..
Contohnya..dalam stor, celah motor buruk, celah pokok durian...
Celaka seh..
Semua celah- celah tu tak da kena mengena dengan kawasan jemuran suar kecik kitaorang..
Jauh...
Lepas tu, jemuran suar kecik kitaorang mesti ada bau hancing..macam kencing dalam suar lepas tu jemur..
Beberapa kali kitorang kena maki ngan mak sebab dia kata tak reti basuh suar kecik..
Geram sungguh..rasa terhina.. macam la tak pandai basuh suar kecik..
Seburuk- buruk suar kecik aku, takda la bau hancing..

Nak jadikan cerita....
Allah maha kuasa...
Suar kecik mak aku pun kena..haha!
Masa tu,dia dah speechless..
Tulah...aku cakap tak percaya..
Allah memang maha Agung lagi Mengetahui..
Dia takmo kami ni banyak dosa lawan mak..

So, kami decide lepas kejadian dapat detect suar kecik dan baju- baju disimbah air kencing..Kami jemur baju dalam uma.. Kalau cuti hujung minggu je kami jemur kat luar..

Teka punya teka sapa punya kerja...
Akhirnya, kantoi bila 1 malam abah pasang perangkap letak suar kecik kitaorang kat belakang uma..
Nak tau sapa punya keja??

Ha!! tula..si pendek punya kerja..!
Jiran aku punya anak..duda..
Abah nampak dia amik selipar pelan- pelan lepas tu pakai dan terus hala ke belakang uma kitaorang..
Lepas tu abah buka lampu buat- buat lap motor..cepat- cepat dia sembunyi.
Waktu tu jam 12malam...tekalah..buat ape g belakang uma orang lepas 12 malam?
So, dialah suspek utama yang simbah air kencing kat basuhan kitaorang..
Yelah..mula- mula basuhan wangi..bila dah kering bau kencing..siap ada serpihan lada..
Kurang ajar..memang aku tak maafkan lah perbuatan dia..
Sampai bila- bila...selagi dia tak mengaku kesalahan dia..
Abah malas nak tangkap dia malam tu sebab nak jaga air muka keluarga dia..
Air muka makcik jiran aku..
Kang malu punya pasal, boleh maut jadinya..
Makcik tu ada semput dan darah tinggi..

Si Pendek Pig tu baru je duk balik ngan mak dia selepas menjadi duda sebanyak 3 kali..
Memang semenjak kedatangan dia, macam- macam kejadian aneh berlaku..
Memang betul- betul geram..

Selain gemar mencari suar kecik kitaorang..
Si Pendek Pig ni suka tunggu kitaorang mandi..
Lagi- lagi waktu pagi..
Konon g masjid waktu pagi...berlakon betul..
Lepas tu dalam gelap- gelap lepas solat dia konon- konon basuh kereta..
Setiap hari!!
Kurang ajor...ntah- ntah dia pernah mengendap..
Kami takda pilihan lain..toilet memang kat luar uma...
Aku dah request minta toilet dalam, tapi apakah daya aku??
Aku menumpang..adik- adik aku pun..
So, lepas kuar bilik air dipagi gelap tu...memang jangan haraplah boleh ala- ala berkemban..ha3
Kena gak pakai baju labuh sebab si Pendek ado!!
Dulu masa takda pendek, kitorang tak payahlah pakai sarat sangat..
Tapi memang hairan...pendek akan basuh kereta dan tunggu orang dari bilik air kuar..

Mula- mula...
Aku dan mahera...dalam jam 6..
Lepas tu, dia tunggu time Tiara mandi lak..dalam jam 7-8..
Bayangkan?
Pukul 6 dah lap kereta..
Lepas tu pukul 8.. lap lagi..
Keji punya pendek..
Mesti lap kereta time kitaorang mandi erk??
ceh!
Kalau 1 hari aku dapat tangkap si Pendek ni ngah mengendap ato curi suar kecik kitaorang, memang aku sebat perut dia..
Tumbuk mata dia..

Mood: aku memang marah..dan sakit hati.. Kedatangan pendek memang menyusahkan.. Bulan Ramadhan pun tak ilangkan mood benci dan marah ni.. haishh...


Comments

Popular Posts