Jamuan Hari Raya 2012

Syawal kali ni..kami tak pergi marhaban rumah ke rumah.. 
Macam tahun lepas- lepas..
Banyak menda nak difikirkan sebelum pergi marhaban ni..
Jadi aku buat keputusan nak adakan jamuan aje..
Jamuan untuk anak- anak murid..
Lagipun, aku macam fobia lagi lepas menguruskan Marhaban sekolah..haha!
Tahun ni Marhaban sekolah dilakukan mengikut style aku..haha!
Seronok bila menukar cara orang lama..
Banyak sangat komplenkan..jadi..aku as penyelaras...kena buat ikut kertas kerja aku..jadual aku..
Dorang ni banyak sangat komplen tentang masa..
Macam- macam cakap..bila aku wat..leh aje menda tu disetelkan..tetap pada masa dan orang rileks..santai..

Pagi- pagi aku datang je...Wawa dah lama tunggu aku datang..
Kesiannya...terus kejar aku..Nini Nini Nini..
Dia pakai baju kurung ungu..suka betul dia..

Maaf, kepada guru- guru lain jika Pendidikan Khas tak dapat jemput semua orang makan..
Menda ni di buat secara kecilan aje..hahha!
Kesian aku nengok cikgu Nasir..dia pagi- pagi da termenung sebab dia rasa bersalah tak dapat jemput cikgu lain..ahha!

Aku pun tak berani nak jemput semua sebab makanan agak terhad..
Kami ni bertukar juadah je..
Ada yang bawa ketupat palas, nasi impit, rendang, kari, mee hoon....macam- macam la..
Tapi sikit jela..

Harini aku dengan selamber, pergi pinjam projector sekolah..nak karaoke lagu raya kat kelas konon..hehe! 
Yang aku pelik, punya la kedekut akak E'on (bukan nama sebenar) tu dengan projector sekolah..
Masa aku ngah bawa, 'Ni, ni yang kat makmal erk?'..'nak buat ape?'..'nape pakai ni?' tanya ulang- ulang...dalam ati aku..nak mampussssh ke??? haha! jahat betul la aku ni..
Dengan muka senyuman.aku pun jawab 'ah kak..ni yang Sir bagi..kenapa? nak guna ke?'..time ni gak dia nak guna konon..
Padahal ada lagi 1 projector..
Kenapa sibuk nak tau? 
Kan menda ni semua bahan bantu ngajor..orang lain pun pakai ape..
Kenapa? Pendidikan Khas tak layak??? 

Astagrfirullah...kenapa aku bersangka buruk ni?? haha! udahlah....

Tapi kesimpulannya, sangat berpuas hati dengan murid- murid..
Sebenarnya, dulu sebelum aku masuk sekolah ni..
Nasir penah nak bikin makan- makan ni..tapi bila harinya tiba, semua budak tak bawa..lupa..
Pendidikan Khas...pelupa tu biasalah..haha! tu Nasir agak macam menda ni tak jadi arini..
Tapi kerjasama ibubapa kali ni sangat baik la..Alhamdulillah..
Siap ada bagi wet rayo lagi..



Oh! Fikri tak pakai baju raya sebab tak sempat nak pesan kat nenek dia..Tapi ok jela..takda masalah pun..

Punya degil si Aiman kembar tu..berani dia peace kat kepala aku...Memang patut kena cubit...Tapi kehadiran kembar di kelas aku..memang wat aku rasa tercabar la kadang- kadang.. Dia punya energy lebih dari orang lain.. Tak pernah aku nengok dia duk diam.. Semua anggota bergerak.. Tu kadang aku paksa dia kemas kelas...biar ilang tenaga sikit..

Nengok..bukan banyak pun makanan...tadi ada lebih sikit je.. Segan nak jemput reramai..

Ni sesi perbincangan antara Cikgu Siti dan Cikgu Nasir, bincang tentang konflik yang dialami oleh cikgu Siti..Cinta terhalang, cinta terhangat di Kampung Permatang Duku..haha! Biasalah, kalau dah bergewe dengan orang kampung..memang la heboh...orang nak amik tau..Sian gak cikgu Siti...Dia kata banyak cerita tentang dia tersebar, ada yang baik ada yang tak bek..disampaikan oleh kak E'on and Kak E'ti..haha! Nama watak yang saja aku bagi..Alah, aku cakap jangan percaya sangat la Siti..Kadang orang tu konon nak menyampaikan cerita dari orang lain, tapi sebenarnya 2 in 1, dia nak tau cerita sebenar dari ko.. Tabahlah Siti! Jodoh tu rahsia dan misteri!! 



Comments

Popular Posts