Sudah jatuh cinta..dicubit- cubit sayang!!

Susah jatuh cinta......
Susah jatuh cinta......
Nyanyian dalam hati...hehe!

Arini berlaku lagi episod yang melucukan + episod terharu..

Eh..betul ke aku bagi episod tu macam tuh? huk3

Ekceli..
Arini aku tersadai sekali lagi , entah untuk berapa kali aku pun lupa nak kira..
Kereta aku telah mengalami demam yang sangat panas...
Terkejut sungguh hati ini..walhal sudah ku cek airnya berkali- kali sebelum memulakan perjalanan..
Memang bukan rezeki, dia demam lagi..
Walaupun aku sempat berhenti sebelum dia pengsan..tapi aku tetap tidak dapat menyelamatkan hati dan saluran ususnya..hampeh!.. kena RM400.. mano nak cekau?? haha! adoi...
Sebenarnya, ianya terjadi kerana usus utama mengalami barah tahap 4 tanpa aku sedar...
Tub- tub...ianya bocor..lalu airnya meleleh..

Kali ni lokasi tempat kereta ku berehat ialah di kawasan yang jauh dari umah orang..
Sunyi sepi...
Aku menjadi kaget sebentar sebelum menelefon bapa ku..
Jam menunjukkan pukul 7.00pagi..ye aku lambat lagi arini..
Aku biarkan kereta ku tenang dan sejuk..ku buka bonet depan..
Kasi angin..
Tiada siapa yang mahu berhenti melihat kereta tua ku...yela..dorang kena kerja..aku faham tu.
Tapi rezeki aku, ada la budak perempuan ni berhenti..barangkali dia tau aku perempuan..dan dia tak mau bersendirian..sempat dia menolong aku mencarikan air..
Terima kasih adik..semoga rezeki Allah akan terus mencurah untuk kamu..amin~

Sedang kereta sudah mula sejuk, ku tuang la air ke dalam saluran yang sepatutnya..
Tapi still tak penuh- penuh..sekali cek..tu yang tau ususnya dah bocor..haha!
Aku pun telefon ah abah..suruh datang..bagi kete mak..aku nak g sekolah..
Lama juga ah menunggu kereta abah sampai..tunggu mak aku bersolek, mandi...
Last- last 8.15 baru dorang sampai..lama juga la adik tu teman aku..
Tengah tunggu- tunggu...ada la 1 pakcik berenti..dia tanya kenapa...
Aku pun cerita la sumer...dia ada la nengok cikit..
Memandangkan dia dah tau aku dah telefon abah,...dia pun minta izin pergi keje..
Terima kasih juga kat pakcik prihatin tuh..hehe!
Memang tak boleh dibantu pun..sebab hanya yang pakar yang leh godeh kerosakan kereta aku tuh..
Aku pun pergi sekolah..sampai kul 9..
Bestkan?? haha! malu seh..

Tadi masa nak balik uma..
Aku nampak kereta aku tersadai lagi..
Entah kenapa air mata aku berlinangan dengan laju...
Mengalir...
Aku sedih nengok dia sorang- sorang..
Kata dah amik! Tipu ah mekanik tu...
Tipu..dia ingat aku dah balik sekolah..
Tapi dia tak tau aku lambat balik arini..
Sampai ati korang biarkan kereta aku sorang- sorang tanpa teman kat kawasan yang seram tuh...
Aku harap..esok pagi kereta aku dah diangkat...

Adoi...
Banyak betul kenangan yang kereta tu bagi kat aku..
Aku hanya mampu tersengeh setiap kali dia meragam..
Aku macam layan baby manja..
Ceh!!

Kenapa aku tak tukar kereta baru??

Soalan tu sukar untuk aku jawab..
Selagi hayatnya masih ingin bersama aku...akan ku temani dia..
Dia takkan menodai cintaku...kerna dia lah yang saban waktu menemani aku..
Ke utara, selatan..
Malah dia lebih banyak mendengar cerita aku..
Peneman dan pendengar yang setia...
Terima kasih sayangku...JCE ^7^9



Comments

Popular Posts