Saya Yang Tak Chomel..hahaha!



Tadi petang mak tibe- tibe mengungkai kenangan lame..
Dia bukak album yang ade photo2 kami sekeluarga..
Uhh...rase mau cry laju2 pasal ade pic arwah moyang tercinta bergambar bersamaku...
Sedihnye menusuk kalbu...

Sememangnya moyanglah insan yang paling aku rindu dan rapat..
Setiap detik dengan moyang takkan aku lupakan..
Sejak aku bayi lagi, moyanglah yang tak jemu2 menjaga aku..
Sehingga sekarang aku maseh igt lagi rase air milo susu yang moyang sediakan untuk aku mase aku balik sekolah tadika...aku g sekolah tadika abah hantar, tapi balik sekolah aku balik jalan kaki.. Masih terasa bahang panas dan bunyi2 lori dan kenderaan lain yang melalui jalan raya..
Sampai je rumah, aku dh nampak moyang sediakan bantal dan ade botol susu disebelah bantal...
Bila aku ngah menikmati susu tuh, moyang akan amik surat khabar dan mengipas ku supaya aku hilang bahang kepanasan.. Tak tahan dah air mate ni.. hu3

Arggghhh...aku igt semua tuh.. Gambar petang tadi telah menyebabkan aku merasa pilu...
Bila moyang takde..memang la aku terase sgt kehilangannya..
Aku tido ngan moyang....
Makan ngan moyang......
Mandi ngan moyang.....
Aku g men, moyang gak yang nengok2..

Kesimpulannya, semasa zaman kanak- kanak aku, moyanglah yang banyak menyumbang kepada perkembangan Sosioemosi aku.... Aku gembira pasal akulah cicit yang dipilih moyang untuk dijaga..

Semoga roh moyang damai disana.. Terima kasih moyang...

Comments

amarnie_zizan said…
stuju~~pkembangan aku pun rs2nya dipengaruhi arwah dtuk aku..g sek mkan pkai smua dia sdia..smpai skrg aku x bley lupa knangan ngan arwah..naik beca pusing penang, g swah padi..tgkap ikan dkat swah..and naik smpan sberang sungai..aku rindu arwah~~al-fatihah
Cik Tinny said…
al-fatihah..
bestnye nek beca..aku aritu nek beca kat melake..sekali kena 80 ah sejam..aduhai! dulu murah kn?
aritu aku g kedah, aku nmpak ade g org nek beskal rally..hang tau x beskal tuh?
amarnie_zizan said…
dulu naik beca x smpai 10 hengget pun tau...rally tu..u mean basikal tua ke tini??
amarnie_zizan said…
dulu naik beca x smpai 10 hengget pun tau...rally tu..u mean basikal tua ke tini??
Cik Tinny said…
a'ah..beskal tua..
best wooo bawak rally..
aku selalu ikot nenek aku g menoreh getah nek rally..
byknye kenangan sy bersama rally!
amarnie_zizan said…
haha basikal tua tu kami pggil gerek...arwah dtuk aku dulu de la..smpai die duk umah aku (area taman)pun die bw mai umah aku...and die slalu bw gerek 2 g masjid..kdg2 kalu aku mlas jalan kaki ke tmpat ngaji quran, die akan bw aku naik bsikal and trunkan aku kat umah ckgu aku pastu die ke msjid..huhu rindunya saat itu~~~~
Cik Tinny said…
yer...rindunye zaman bersama atok n nenek yang membonceng menaiki beskal kn?? adui..amat bertuah rase...dak2 sekarang mane ade rase2 sume tuh!

Popular Posts