Siti Noor May Binti Juntree

Lamanya tak menulis sesuatu di blog aku ni..
Bukan kerana sibuk gilak di sekolah...tapi kerana sibok di rumah..
Sebok nengok tv baru..haha!
Dulu tv aku tu tak nampak sangat gambornya.. ni dah jelas..
Boleh dah nengok TV1.. 
Lepas tu dah tak payah bangun- bangun tukar canel..sebab dah ada remote control..
Ekceli tv tu aku beli untuk bagi hadiah kat mak dan abah..
Besar dia cuma 40 inci dan berjenama Toshiba..
Tak mampu nak bayor Astro bulan- bulan..maka....aku beli je Njoi!! 
Boleh tahanlah..walaupun tak segah Astro Pakej Mustika tu..
Tapi dah cuma bayar sekali seumur hidup..tu cukup bermakna untuk keluarga sederhana aku ni..
TV tu pun aku hutang..hutang kat Parit Betak..ha3
Benut yang kampung tu pun ada kedai letrik ala- ala sen-q tau.. lagi senang nak buat hutang,tak payah nak isi form yang macam- macam.. atas dasar kepercayaan yang aku ni cikgu kat sekolah ehem2 aje.. huk3

Nak tulis ape lagi ni?

15 May 2013

Kringggg~~ Loceng pun berbunyi..
Anak murid aku arini nampaknya tak berpusu- pusu nak keluar ke kantin..
Ini kerana dorang dah kenyang..
Menu arini nasi goreng kampung, nugget goreng dan teh o aje..
Alhamdulillah kenyang..
Seronok melihat dorang makan dan makan...dan kenyang..
Makan nasi masak sendiri lebih memuaskan hati rasanya..
Walaupun tak sesedap masakan kantin..ha3 mood perasan nampaknya..

Si Wawa siap menambah tu makan..

Terima kasihlah kepada pihak yang berwajib kerana telah menghantar seorang pembantu kepada aku.
Rasa ringan sikit beban..
Dia pun budaknya baik..budak erk?
Haha! pembantu aku tu sebaya dengan aku..
Aku cuma tua 4 hari dari dia..
Tapi aku lebih tinggi dan nampak tuek dari dia..haha!
Kedatangan dia memang banyak mengubah seri pendidikan di sekolah aku..
Sekurang- kurangnya adalah kawan untuk mengadu cerita, keluh kisah, share kegembiraan dan kesuraman..
Haha!

Pagi tadi aku datang lewat..
Adoi..
Lewat ajelah aku ni..
Nasib guru besar aku tu malas nak bebel- bebel..
Hhaha!
Aku memang tunggu nak kena bebel je ni..
Malas ah nak drive jauh- jauh kadang...
Kalau nak mengajar aku suka...tang drive tu aku lemah ckit rasa..hu3
Tapi bila mula terasa nak mengeluh..
.....aku nampak ada parents yang naik motor anto anak dia sampai tak muat motor tu aku nengok..
.....aku nampak ada pekerja yang duk belakang lori sambil tersengguk- sengguk..
.....aku nampak ada makcik yang jalan kaki nak ke pondok bas..

Aku lebih bertuah bukan?


Apelah aku ni..
Hehe!
Arini pembantu ajak aku pilihkan baju kahwin dia..
Alamak..nerbes juga la rasa...
Taste orang beza- beza..
Kadang cantik di mata kita...buruk di mata orang..
Kadang bahagia di mata orang... derita di hati kita..
Hua3....



Comments

Popular Posts