Organano Geninano

Lega rasanya bila menunaikan kemahuan badan..
Kalau tak dituruti, mau pengsan jadinya..

Tapi..apa yang menjengkelkan aku ialah..

Bila masuk je dalam bilik termenung tu..
Aku nampak ...

Sisa buangan yang tak masuk elok dalam tandas...

Bukan sekali.. bukan 2 kali..
Berkali- kali..

Ini terjadi didalam bilik termenung yang orang dewasa lagi berakal yang rata- rata menggunakannya...

Hatiku mendengus geram..

Huh!! kena bersihkan dulu nampaknya..

Hairanlah..
Kenapa rakyat Malaysia ni tak reti guna tandas??

Kadang- kadang pandai lagi anak murid OKU aku tu guna tandas dari mereka- meraka yang bertanggungjawab tu..

Betul.. wawa tu tau nak letak kedudukan punggung dia katne kalu guna tandas cangkung tu..
Aku biasa nengok.. terpaksalah nengok..
Sekarang budak tu pun tau malu nak tutup pintu, tak bagi orang nengok..

Agaknya.. silibus penggunaan tandas tu patut diajar juga pada murid arus perdana..
Maknanya, pembelajaran anak murid aku tu lagi ke depan berbanding budak- budak normal..

Aku ni tanpa segan silu bawa murid aku ke tandas dan terangkan cara- cara nak guna..
Siap aku suwoh budak buat demontrasi..
Buat cne nak duduk..
Jangan senget- senget..
Simbah..
Basuh tangan..
Simbah lagi..
Katne punggung..
Semua aku terangkan..

Sekali...
Bila aku guna tandas orang normal..
Perghhh!! Bersepah la tahi mahi..

Alkisah tahi bersepah ni bukan sahaja berlaku di sekolah..

Ada 1 hari tu..aku pergi toilet kat Mydin Kulai..
Mula aku masuk, aku nengok lantai..
Hmm...
oklah..
aku pergi nengok toilet yang hujung..
Oh men!! taik tersembul..kuang ajor ah!

Lepas tu aku g toilet sebelah dia.. ok la...aku pun masuk..lepaskan hajat..

Bila aku kuar je..

Aku nengok lantai dah berair..
Datang dari toilet yang hujung belah 1 lagi...
Sekali..
Aku nampak ada taiklah...
Terkeluar...
Adoi..dah la aku pakai kasut yang aku sayang..
Nak keluar kena lalu depan toilet taik tu..
Menyumpah juga dalam hati..
Nak tak nak..aku lalu la juga..berhati- hati.. takut air terpercik ke skirt..
Aku jalan berjengket2..
Lepaslah juga..
Tapi mengenangkan air yang mengalir tu ada taik..
Aku pun basuh la tapak kasut aku tu..kebetulan ada paip tepi yang macam tempat amik wuduk..
Bila aku basuh- basuh..dengar orang buka pintu dari tandas taik tu..
Sekali aku nengok.. perempuan yang bertudung hitam bermanik- manik yang kuar...!!
Adoiyaiii....
Lemah la rasenya..
Pakai tudung bermekap...tapi guna tandas tak reti.. hu3
Entahlah..bukan tak reti barangkali.. mebi masa tu dah tak tertahan.. dan perut melilit dengan kencang..maka punggung tidak selari dengan lubang..

hmm..
tulah..
Kadang time aku ngajor pasal benda ni, budak tersengeh- sengeh malu..
Kalau tak cakap..salah plak sebab ada dalam silibus..
Semalam cerita organ genital..
Penjagaan organ genital...

Ni lagi satu topic dalam pengurusan diri..
Nak tak nak kena ajor gak...
Malu tak malu la aku menyebut..
Cakap organ genital..dorang tak paham..soooo.... cakaplah bahasa faham..
Aku kena bagitau..sebab...
Anak murid aku ni kecenderungan seks dorang agak high berbanding budak lain..
Kecik- kecik dah nengok video lucah..
Tu satu hal...pastu kena ajor cane nak jaga organ genital plak..jangan lupa cuci, jangan main- main, jangan tendang- tendang...huk3 terpaksa mengopenkan diri..
Paham- paham jela..

Aishh... pendidikan ni macam- macam..
Teringat puisi hari guru..

Sabar orangnya, itulah guru pendidikan khas..
Pelik orangnya, itulah guru pendidikan muzik..

kalau guru pengurusan diri, nak describe ape?
haha!!

Comments

Popular Posts