Takdir

Julia..
Cerita yang agak dapat menarik perhatian aku..
Sebab suka nengok Nabila Huda berlakon..maka aku mengikuti drama tu dari minggu pertama hingga minggu terakhir..

Jalan cerita yang memberitahu bahawa kita mesti menghormati takdir dan menerima takdir yang diberikan sekiranya sudah tidak mampu untuk menanggung keperitannya..
Kena redha...he3


Selalu aku menyedapkan hati aku dengan ungkapan.. 'jangan bersangka buruk dengan Allah'..kalau sesuatu takdir yang berlaku ke atas diri aku ni, takdir yang bukan aku impikan..

Maka setiap kejadian yang berlaku dalam hidup ni kadang- kadang memang bukan takdir yang kita minta..

Selalunya, sesuatu perkara yang dibenci dan tidak disukai akan menjadi takdir..
Namun, kita hanya manusia..
Boleh berdoa..merancang..dan seterusnya menerima takdir yang dizahirkan untuk diri kita..

Hari ini takdir aku ialah menjadi juruacara..
Takdir itu telah menyebabkan aku tersasul cakap..perkataan jemput jadi jempit..

Dijempit, yang berusaha....En.Kurrr Bin Mahhh untuk naik ke pentas bagi menyempurnakan acara..
Kata Mc Warhead kesilapan aku tu sebab ketulahan kerana mengejek nama guru besar...aha!
alah Pang Chin Fei yang baca buletin utama tu pun leh salah cakap ape..haha!

Jadi disini...apa yang aku nak tekankan ialah..
Setiap perbuatan baik atau jahat yang kita lakukan...mesti mendapat balasan..
Tulah..kadang kita tak sedar..

Mampukah kita berdepan dengan balasan itu?
Tu sebab ada pepatah mengatakan..
Buat baik berpada- pada, buat jahat jangan sekali..
Buat baik pun belum tentu dapat balasan yang baik sangat..
Maka, bersederhanalah kita...

Seronok menjadi juruacara..
Walaupun tempat duduk aku dibelakang pentas..dalam stor..haha!
Kalau dulu masa zaman sekolah, mana pernah cikgu bagi aku kesempatan jadi juruacara..
Macam gah je nengok pengawas pegang mikrofon..hua3

Apa pun..
Aku gembira sebab dapat menggembirakan anak- anak murid aku....
Dorang dapat hadiah hari ni..
Aku bagi dorang hadiah sama rata..
Pencil case..(aku suka pencil case)!
Buku cerita..
Pencil,
Pemadam,
Pembaris...
Gembira sungguh mereka naik ke pentas..
Budak yang tak pernah dapat hadiah masa duk kat arus perdana tu pun dapat hadiah..
Pengalaman naik ke pentas..
Ekceli, aku tau ape perasaan bila tak dpat hadiah time sek dulu..
Rasa kecik je hati ni.
Tapi akhirnya dapat juga aku naik pentas bila dapat segulung ijazah..!
Sebelum tu, aku dapat hadiah time dapat hadiah cemerlang STPM..
Kira dalam hidup aku ni..beberapa kali je naik pentas amik hadiah..haha!


Warga SK. Seri Setia 2012!!


Cuti sekolah nak mula..
Apa program ye..
Ehm.....langkah makin panjang atau pendek erk? ....


Comments

Popular Posts