Secawan Teh, Serasa Manis dan Masam...




Pappp!! bunyi tamparan ke atas lengan ku yang berkulit hitam manis ni...hehe!
Nyamuk menggigit bagaikan haus kerana tak minum dan makan selama 2 hari..haha!
Memandai aje aku membuat perumpamaan yang merepek sekali...

Hari ni Jumaat sudah...
Bersamaan 22 Jun 2012
Cepatnya dah pertengahan tahun..masa berlalu meninggalkan semua kenangan yang pelbagai rasa...wow! kenapa ayatnya begitu ada unsur kuntum- kuntum bunga cinta?? haha!

Tadi hari terbuka kat sekolah tempat aku mengajar..
Seawal 8 pagi aku sudah menerima tetamu..
Nasib aku hari ni parents murid semuanya ok..
Hari ni juga hari melepaskan apa yang terasa perlu diperkatakan..
Aku tak lah menceritakan segala buruk tentang anak murid aku..
Malaslah..
Mana ada parents yang mau dengar tentang keburukan anak mereka..
Macam jadi pencuri, gangster dan sebagainya..
Aku just fokus pada benda- benda yang santai je..
Hari macam ni pun boleh ada parent nak minta kuar duit anak..walhal dalam bank anak dia cuma tinggal RM130...hua3
Setelah berbincang dan merujuk kepada arahan pihak atasan...tak jadilah parent tu kuarkan duit anaknya..
Alasannya mau beli beg baru anak dia...beg baru okey...awal tahun dah beli kelengkapan...suku tahun pun begitu....huk3 adoiyai...nasib manusia memang kadang- kadang sukar dijangka...
Kali ni aku banyak tersenyum...just macam layan tetamu time hari raya..tanya khabar..bagi santapan ringan dan minum bersama- sama...
Exclusive bersama Cikgu Kartini...hahaha! macam perjumpaan duta- duta je..;p sambil berbual kadangkala tangan memegang cawan tea dan kemudian menghirup..sesekali hilaian lembut ketawa ibu bapa kedengaran...Hari terbuka yang santai sangat lor...

Esok aku kena pergi Bengkel untuk kendali kanak- kanak Autisme...
Disebabkan agak best bunyinya..maka aku pun pergi..
Aku lebih rela pergi ke bengkel tu berbanding kena tidur kat sekolah untuk majlis solat hajat murid- murid nak periksa malam ni..
Hahaha! Bukan tak suka majlis agama..cuma aku kurang suka tidur sekolah dan jaga murid- murid arus perdana..anak murid aku dorang bukan faham sangat..dah ah nak hantar lagi budak kat kelas aku..ceh!
Tapi alasan tu taklah kukuh sangat..tapi macam memang alasan tu ah aku macam malas nak g..tiap- tiap tahun memang ada aktiviti ni..hehe!

Kursus esok berjalan kat Kluang..Simpang Renggam..
Aku ni dah la kurang tau pasal daerah tu..
Hopefully aku akan sampai dengan selamat..
Seronoknya berjalan- jalan dihujung minggu mencari ilmu..
Macam mana ni..rasa nak belajar lagi makin membuak- buak..tapi masih banyak kekangan lah..
Moga ada rezeki untuk aku tahun depan..
kadang ada untungnya duduk sekolah kecik ni..
Macam jabatan aku..just ada 2 orang guru..
Memang banyak ah peluang untuk selalu keluar...cari ilmu..
Member aku tu hari hari- hari dah cerita pasal pencen..haha!
Aku pun kadang- kadang dah join aktiviti dia..
Contohnya....tidur time masa free...huduh sungguh! haha!
Memang macam ada Jin tidur la dalam kelas aku..
Pernah aku wat aktiviti menggunting dengan anak murid...aku leh termengantuk giler- giler....
haha!
Dulu aku penah ejek seseorang yang kaki tidur..sekarang aku pun dah menjadi kaki tidur...malah lebih teruk kerana ianya berlaku di tempat kerja...!! haha! dah ada katil..apa lagi...tidurlah..ha2 biasanya time rehat la aku curi- curi tidur..
Bukan sebab penat menjadi isteri erk...kadang menyampah bila kawan- kawan ejek..aku bukan duk serumah ngan suami pun..aku duk ngan Acad la! haha! Ni pun dah dekat setengah bulan tak jumpa..kang minggu depan ada kursus lagi...tak balik lagi..ahaah!
Dari anak dara dah aku dh mula tidur- tidur ni..
Ngantuk ah...maklumlah...dah anak murid aku semuanya slow motion kalau bikin kerja..
Lemah pandangan mata aku ni..tapi kena sabar..memang tu la anak murid pen.khas...
Kadang dorang pun join sama aku..hua2..so melampau la cikgu ni...

Ehm...dah petang..
Dah jam 7..rasanya elok aku stop..
Idea pun dah mula takda...
Ada..tapi tak mampu nak dikeluarkan lah..
Tapi beberapa kebelakangan ni...bukan kebelakangan ni lah..
Tapi dah lama juga lah..
Kadang- kadang ingatan itu selalu menjelma...
Puas dah aku cuba bangun dan bangun..
Aku masih kecundang......
Apa yang terjadi tetapkan terjadi..
Namun aku minta biarlah aku mampu menghadapi..walaupun air mata berjuraian setiap kali...........ha3
STOP!



Comments

Popular Posts