Hari ini aku ke sekolah!

Bila baca paper arini..macam- macam kisah manusia yang berlaku di luar disana..
Secara kebetulan..ada la beberapa isu macam lebih kurang berlaku kat sekolah aku aje..

Salah satunya ialah kisah pocong.
Pocong!
Tadi masa perhimpunan rasa sedih sekali nengok murid tahun 4 yang berlakon menjadi pocong masa program Qiamullail sekolah tempoh hari..
Guru disiplin sekolah punyalah mengamuk..maka dipanggil budak tuh dan dipakaikan semula dengan baju pocong yang digunakan olehnya malam tuh..
Kenapa la budak- budak ni suka sangat nak jadi hantu?
Teringin sangat ke badan dibungkus macam tuh?
Aku langsung tak ketawa...serius aku jadi meluat dan sedih..
Walaupun kanak- kanak ni memang banyak dunia imaginasi...tapi kenapa nak jadi hantu pocong?
Ceh!
Yang aku sedih..budak tu nampak slow dan macam 3 suku je..sebiji macam Amir Raja Lawak tuh..
Geli seram aku..

Secara keseluruhan...arini agak seronok mengajar..
Arini subjek pendidikan seni visual aje..
Buat kupu- kupu guna corak tangan..
Agak seronok...kelakar nengok murid- murid punya corak tangan..
Ada kurus..ada yang gemuk..
Aku cakap ok je..tak kisahlah kurus gemuk tuh..
Tapi arini tak dapat nak ajor Fikri sebab......dia berak...
Sungguh busuk baunya..
Adoi..
Patutnya...dia kena ada toilet training..dia boleh dididik sebenarnya..
Semuanya kena mula dari rumah..ni nak cakap atau bagi signal nak berak pun tak pandai lagi..
Bila dicakap dengan parents/ penjaga..dorang tak mau terima..
Hasilnya.....ntahlah,,,Allah maha Mengetahui..
Aku hantar je dia balik rumah.,
Since aku baca surat pekeliling tu..aku jadi lega banyak..
Pekeliling memang power!!

Guru tidak boleh merotan..
Guru tidak boleh memberi denda yang memalukan kepada murid seperti berdiri di atas kerusi, berdiri dihadapan kelas, berlari keliling padang dan sebagainya...
Guru tidak boleh berleter! Menyindir...Sentuh murid..
Hahaha!
Senang cerita....guru pergi sekolah...mengajar je..
Kalau langgar pekeliling....guru boleh naik mahkamah!! hahah!
Tu sebab aku tak nak tolong Fikri basuh berak lagi...mana leh sentuh murid...;p
Apa tugas guru?? ....

Apa pun..
Sebenarnya...
Aku naik fedap dengan 1 perkara tuh...
Menganggu emosi lah..
Semoga Allah memberikan aku kekuatan untuk melalui semuanya..
Hanya Dia yang tau apa yang terbaik untuk aku..
Bila dia tau aku boring...dia bagi aku ngantuk..
Bila dia tau aku lapar...dia bagi aku rezki makanan dengan tetiba..hehe!
Alhamdulillah...

p/s: Mana leh lupa...! Tipu................



Comments

amad_walrus said…
ade pekeliling psl hantu tak?
Cik Tinny said…
hahah! takda lagi..
belum wujud plak..ahah~!
Hantu terlalu banyak jenis...;p

Popular Posts