Terkontang-kanting..

Assalamualaikum..
Annyeonghaseyo!

Lamanya nak tunggu musim cuti sekolah..
Walhal cuti sekolah akan tiba tidak je lama lagi..
Keseronokan berganda- ganda...
Nak topup tidur yang telah diambil dek kerana pengurusan masa yang amat teruk..hua3
Apa tidaknya, jadual tidur aku adalah bergantung kepada jadual kerja suami aku..
Ada masa dapat tidur awal, ada masa terpaksa tidur lewat..
Contoh macam hari ni, suami aku balik jam 11 malam..
Maka, seharusnya aku tidak boleh tidur pada jam 11 malam kerana ingin menemani suami aku menjamu selera..dan semestinya aku juga akan menjamu selera.
Habit yang sangat teruk untuk diteruskan..
Sepatutnya aku kena tukar jadual makan tu..
Balik sekolah terus masak, petang makan dan suami balik terus makan sorang- sorang..haha!
Tapi kemalasan dan kepenatan selepas pulang ke sekolah membataskan..

Eh, penat sangat ke sekolah Tini??
Ntahlah, apa yang penat sangat pun aku tak tahu..
Tapi memang penat pun..maklumlah pemanduan yang bengkak bengkok dan tekanan psikologi yang agak high memang akan mendatangkan kepenatan tersendiri..

Alhamdulillah hari ini, guru besar sangat baik hati kerana menyokong permohonan sambung belajar tu..!
Ni baru permohonan, belum tentu dapat lagi..
Harapnya adalah peluang untuk aku melanjutkan pelajaran sepenuh masa tu..
Semoga Allah memudahkan segalanya..
Sebenarnya, guru besar sekolah baru ni agak cerewet..
Sebelum ni dia suruh aku belajar separuh masa je..
Dia kata aku nak tinggalkan sekolah tu dan sebab tu aku mohon belajar..
Sebenarnya, dalam surat eg- tukar tempoh hari tu antara alasan memohon pertukaran pindah negeri adalah kerana aku nak sambung belajar..
Dia berat nak bagi aku keluar dari sekolah tu sebab konspirasi yang sangat besar telah wujud sebelum ni, maka timbullah pendapat untuk buka prasekolah ppki untuk aku..
Gilos dorang tu...haha!
Aku belajar sesuatu di NS ni..
Ramai orang yang gilos brutal dan suka bantah keputusan pegawai tertinggi..!
Berani seperti pahlawan!
In the end...apa pun tak jadi..apa- apalah..
Aku kena belajar mencintai negeri ini..haha!
Tapi tak la semua yang brutal tu datangkan hasil yang buruk. ada juga kebaikannya..
Senang cerita dalam 1 pohon buah- buahan, tidak semua buah rasa sedap..
Itu adalah lumrah..tak perlu pertanyaan kenapa? kenapa? kenapa? ahahaha!

Apapun, moga hasrat untuk sambung belajar tu nanti akan memberikan peluang yang cerah..
Berdepan dengan guru besar wanita yang agak cerewet dan kadang kala boleh terkeluar perkataan hah? hah? hah? , memang sesuatu situasi yang mencabar..
Ada rakan setugas, dia nak mohon pindah..sekali dia cakap 'kenapa terima kerja ni kalau tak boleh nak jauh dari suami dan anak?. Lain kali jangan terima.'
Waduh! Terguris hati member tuh...kesian tu, balik besut setiap 2 minggu cari suami dan anak..
Guru besar siap swoh suami dia pindah Ns ni berniaga sendiri..
Apa punya solutionlah..
Sedangkan setiap guru yang berpindah, pasti akan diganti dengan guru baru..
Kementerian takkan biarkan ianya terkontang- kanting...
Patah tumbuh, hilang berganti..
Walaupun yang tumbuh tu memang totally tak sama..tapi setiap orang ada kelebihannya..
Percayalah..

Part kawan aku tu dia suruh berjauhan..
Part aku plak dia tak bagi berjauhan..hahaha!
Dia kata kenapa nak mohon sepenuh masa?
Jangan tinggalkan suami, sebab ramai orang yang jauh- jauh ni bercerai berai akhirnya..
Lelaki ni lain..
Waduh! see???? Apa semua itu?
Ntahlah, aku berserah kepada Allah..
Dialah segala- galaNya...
Dia Maha Mengetahui..
Manusia tahu cakap, jangan bikin andaian yang macam- macam kat orang lain, sedangkan manusia sendiri bikin andaian kepada kuasa Tuhan yang Esa..
Astagfirullah.....



Ni, pic hari ni.. Masa pergi JJ...muka aku memang tembam dan menggemokkan.. selepas latihan makan malam jam 11 malam..tu la hasilnya...! haha!
Ekceli, aku nak fokus pada budak perempuan yang gemok yang sebelah aku tu..
Dia sangat gemok dan hari ini dia telah membuatkan aku kena membantu dia mencebokkan buntutnya lagi..
Abis suara aku dalam bilik air JJ tu..
Geramnya aku, sebab badan dia yang gemuk + terlalu manja telah menghasilkan dia yang tidak tahu mencebok...Punya susah nak mencangkung..nak capai tangan pun sama susah..
Dia selamba je buka seluar dia, pastu longgok kat lantai toilet..lagi bertambah aku geram..haha!
Part nak jaga bersih pun tak tahu...
Tu la terlalu manja...dan makan, dan makan......adoiyai...ntahlah..malas nak komplen..nanti orang cakap tu bukan anak aku, suka hati orang la...wah! ok.

Aku nak train budak tu, tapi............sekolah tu punya style ialah jangan melangkau kerja orang..
Apalah...
Aku kesian kat anak murid...tapi disebabkan 'langkau' tu aku terpaksa nengok jauh- jauh dan ajar time ada peluang........hmmm...
I hate this feeling!..

Comments

Popular Posts