Joget March!

Lagu Joget Kenangan Manis yang dinyanyikan oleh Sudirman ni memang sangat menggembirakan hati aku saat ini..

Walaupun dia tak boleh dimunculkan didalam blog aku ni.. 
Entah di mana culas aku pun tak tau..

Antara bait- bait liriknya ialah..

Memang hai adat berkasih
Berpisah selalu gelisah
Terbayang kenangan yang manis
Terasa kau ada bersama

Hehehe! macam sedang berlari di gigi- gigi pantai.. sambil rambut melambai- melambai kebelakang..
Punyalah jauh..

Lama rasanya aku tidak menulis sesuatu di blog sendirian ni..
Macam busy tapi tak berapa busy
Tapi malas yang banyak rasanya..haha!


Sudah 31hb March 2013 arini..
Cepatnya masa berlari.. 

Aku lama tak mengadu sesuatu diblog ni mungkin sebab aku rasa puas dan selesa kat sekolah sekarang ni..
Segala kestressan aku, dah aku luahkan ke sesuatu yang perkara yang menggembirakan hati aku..

Ya! Aktiviti berkebun di sekolah..
Sangatlah seronok!!
Terapi yang menarik dan menyenangkan jiwa aku..
Sungguh.. aku sangat selesa..
Aku lepaskan segalanya ke arah alam dan sedut ketenangannya tanpa disedari..
Seronoklah..
Aku ngan anak murid tanam pokok kelapa sawit, kelapa mawar, limau kasturi, serai, bunga- bungaan dan sayuran hijau..!! bestlah....
Dah guru besar bagi lampu hijau..he3

Setakat ni aku rasa bahagialah...
Aku tenang...

Apabila baca post-post aku yang sebelum ni..
Banyak unsur- unsur kemarahan dan kenegetifan yang aku luahkan..
Rasa malu dengan diri sendiri dan insan yang terbaca post- post aku sebelum ni..haha!

Aku rasa... selama ni aku banyak fokus kepada orang lain..
Sibuk dengan orang lain..
Risau dengan orang lain..
Aku lupa nengok diri aku sendiri..
Malunyalah hai..

Aku suka dengar kata seorang ustaz tu..
Dia kata.. 'jangan buat andaian dengan terlalu cepat tentang sesuatu...jaga diri kita..'..
Tulah.. sebenarnya..kita memang kena jaga diri sendiri dan berseronoklah dengan nikmat- nikmat yang terbentang..!!
Benda yang tak best cne?? Biar jela.. Jangan serabutkan kepala.. nanti sendiri yang rugi.. 



Comments

Popular Posts