Cerita Morrie

Malam ni cuaca sangat nyaman dan sungguh sejuk..
Kampung sawah sunyi sepi..
Hanya kedengaran bunyi cengkerik yang menyanyi dengan penuh kegembiraan..
Sesekali angin mendengus dengan pantasnya..
Membuatkan anak rambut terasa seperti melambai- lambai dipermukaan pantai dahi..hehe!

Ok..
Dah lama aku nak tulis cerita novel yang aku baca ni..
Cuma malam ni je macam ada sedikit kelapangan dada dan fikiran..
Adinda ku Arsyad Mirza dah tidur..
Maka boleh la aku menulis di permukaan laptop ini dengan tenang..
Bukan apa..budak kecik ni memang pantang nampak laptop..
Dipaksanya aku untuk on slot kegemaran dia..
Slot bananana..........
Boboiboy..aduh.

Novel yang aku baru je beberapa hari abis baca ni tajuknya ialah Tuesday with Morrie..
Wikipedia Tuesday With Morrie
Ehm...
Sepanjang perjalanan aku dalam novel ni..
Beberapa kali aku menangis dan melelehkan air mata bila baca..haha!
Lepas tu aku stop untuk rehat..
Entah kenapa, novel ni boleh bikin aku cry..
Sedih atau terharu atau sedih memang...
Aku macam berada dalam novel tu la..
Adoi..

Kalaulah aku boleh berjumpa dengan seorang guru yang macam Morrie..
Memang sesuai sangatlah rasa..
Sebab dia mengingatkan aku pada seseorang..
Seseorang yang boleh bercerita/ bergaduh dan aku boleh berkawan dengan dia..
Haha!
Dan aku juga membayangkan jika aku tua macam Morrie nanti..ada tak anak murid aku nak lawat??
Entahlah...
Senang cerita...apa yang Morrie bagi nasihat kat Mitch tu..memang ada benarnya..
Isu kemanusiaan dan kasih sayang yang agak mendalam..
Kalau rasa nak nangis..bacalah novel ni..
Kalau rasa diri ni teruk..bacalah novel ni..
Kalau rasa kita tak bertuah, bacalah novel ni..



Comments

Popular Posts